-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/15 - 09:10
  • 523
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تمدید تفاهم‌نامه همکاری بین رایزنی فرهنگی ایران و دانشگاه پوآنی نایروبی

در جریان بازدید نماینده فرهنگی کشورمان از دانشگاه پوآنی نایروبی، تفاهم‌نامه همکاری بین دو مجموعه در قالب همکاری‌های فرهنگی و هنری تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نظری، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نایروبی با هدف تمدید و امضاء تفاهم نامه بین رایزنی فرهنگی و دانشگاه پوآنی و ارزیابی وضعیت اتاق ایران در این دانشگاه از دانشگاه پوآنی بازدید کرد.

این جلسه با تمدید تفاهم‌نامه بین رایزنی فرهنگی و دانشگاه پوآنی آغاز شد. نظری، نماینده فرهنگی کشورمان و پروفسور جیمز کهندی، معاون رئیس دانشگاه پوآنی تفاهم‌نامه را به دو زبان انگلیسی و فارسی امضاء کردند.

این نقطه عطف مهم توسط مقامات حاضر در جلسه نشان دهنده تعهد به همکاری بین دو نهاد علمی و فرهنگی دو کشور ایران و کنیا بود.

پروفسور جیمز کاهندی ابراز کرد: دانشگاه پوآنی افتخار دارد که در سال 2011 پیشگام برای امضای تفاهمنامه با رایزنی فرهنگی ایران بود.

وی تمایل این دانشگاه را برای داشتن یک اتاق ایرانی پویا و مجهز به امکانات مدرن برای جایگزینی اتاق‌های قدیمی را اشاره اعلام و در زمینه تبادل استاد و دانشجو هم گفت: دانشگاه پوآنی مشتاق است تا برنامه‌های تبادل استاد و دانشجو با موسسات ایرانی را مورد بررسی بیشتری قرار دهد.

معاون رئیس دانشگاه پوآنی تأکید کرد: نه تنها این دانشگاه از راه‌اندازی کلاس‌های زبان فارسی برای آموزش زبان فارسی استقبال می‌کند بلکه ما می‌توانیم در آینده در بحث  فناوری نانو، پزشکی و کشاورزی با دانشگاه‌های ایران در این زمینه‌ها، همکاری نزدیکی داشته باشیم.

نظری نیز در سخنانی، مطرح کرد: از اینکه یک فرصت جدیدی در این مقطع کنونی در روابط دو کشور ایران و کنیا  آغاز شده است باید از همه ظرفیت‌های لازم به نحو مطلوب استفاده کنیم.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved