-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/02/13 - 09:21
  • 652
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تقدیر از معلمان زبان فارسی در ترکمنستان + عکس

به مناسبت گرامیداشت روز معلم، معلمان زبان فارسی از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان تقدیر شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم گرامیداشت روز معلم و پاسداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری با حضور فارسی‌آموزان، معلمان زبان فارسی و خانواده‌های آنها در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان برگزار شد.

نوید رسولی، رایزن فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در ترکمنستان ضمن تبریک این روز به همه معلمان، با اشاره به فلسفه نامگذاری روز معلم در ایران که مصادف با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری است، گفت: روز معلم به خاطر معلم بزرگ و مبارز خستگی ناپذیر و دانشمند و فقیه عالی مقام، مرتضی مطهری نامگذاری شده است.

وی افزود: معلمی در قرآن به عنوان جلوه‏ای از قدرت لایزال الهی، نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی دانسته شده است و در نخستین آیات قرآن از سوره علق که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است؛ آنجا که می‌فرماید:«بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت. پروردگارت کریم‌ترین است. همان که آموخت با قلم. آموخت به انسان آنچه را که نمی دانست.» در این آیات خداوند، خود را «معلم» می‌خواند و جالب اینکه معلم بودن خود را بعد از آفرینش پیچیده ترین و بهترین شاهکار خلقت، یعنی انسان آورده است.

رسولی با اشاره به مقام و منزلت معلم و مسئولیت مهم آنها در تربیت انسان‌ها، بیان کرد: بزرگترین معلم جهان بشریت حضرت رسول خاتم(ص) آنچنان برای معلمان و مقام ارجمند آنان ارزش قائل بود که در دعاهایش می‌فرمود: «خداوندا، معلمان را بیامرز و عمر طولانی به آنان عطا فرما و کسب و کارشان را مبارک گردان.»

وی اظهار داشت: ما هر چه داریم از معلم‌هایمان است، معلمان پرچمداران هدایت و راهنمای بشریت هستند. به همین جهت، مسئولیت سنگینی بر دوش معلم‌ها است. مسئول تمام مقدراتی که برای یک کشوری پیش می‏آید، مسئول تمام انسان‌هایی که باید انسان بشوند، مسئول تمام جوان هایی که زیردست آنها باید تربیت بشوند.

رسولی در پایان سخنان خود با اشاره به آموزش زبان فارسی در رایزنی فرهنگی کشورمان که در راستای خدمت به علم و علم‌آموزی و شناخت آثار و میراث مشترک دو کشور انجام می‌شود از فراهم کنندگان شرایط یادشده و معلمان زحمت‌کش این عرصه، تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه، از معلمان رایزنی فرهنگی کشورمان تقدیر به عمل آمد و این مراسم با پخش کلیپ، شعر و مقاله خوانی فارسی‌آموزان، صحبت معلمان زبان فارسی، قدردانی خانواده‌های فارسی‌آموزان و برنامه‌های متنوع دیگر پایان یافت.

انتهای پیام/

. .

. .

تصاویر

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved