-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/01/03 - 13:17
  • 376
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تقدیر از تلاش‌های نمایندگی های فرهنگی ایران در چهار ایالات پاکستان

مراسم جشن سال نو و عید نوروز همزمان با مهین اسلامی با حضور سفیر کشورمان و مشارکت ایرانیان مقیم پایتخت پاکستان، جمعی از روسا و کارکنان نمایندگی‌های ایران به اتفاق خانواده‌هایشان در اسلام‌آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نقل از ایرنا ، این گردهمایی با حضور «سید محمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت، «فرامرز رحمان زاد» رئیس خانه فرهنگ ایران در راولپندی، دیپلمات‌ها و اعضای خانواده‌های آنان در اولین روز از بهار ۱۴۰۲ و در آستانه ماه مبارک رمضان همراه بود، برگزار شد.

سفیر ایران طی سخنانی با تشریح فضایل دعای تحویل سال، گفت: حلول سال نو و بهار پرطراوت که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت است را به تمام عزیزانی که در اقصی نقاط جهان جشن ‎نوروز را بر پا می‌دارند، بویژه دو ملت شریف و فرهنگ دوست ‎ایران و ‎پاکستان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

وی افزود: نوروز سر آغاز طراوت طبیعت و جوان شدن بشریت است. دمیدن روح جدید به فضای زندگی طبیعی همه ما انسان ها و اینکه چه زیباست که همراه با طراوت جهان، جان و دل انسان هم طراوت پیدا کند.

حسینی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط دو کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان به ویژه اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ برای تحکیم این روابط، گفت: خوشبختانه مراودات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مردمی ایران و پاکستان در سال گذشته گسترش یافت.

سفیر کشورمان همچنین از تلاش‌های رایزنی فرهنگی سفارت ایران در پاکستان و نمایندگی‌های فرهنگی ایران در چهار ایالات پاکستان برای کمک به افزایش ارتباطات مردمی، تبادل هیات‌های علمی، مذهبی و رسانه‌ای میان دو کشور قدردانی کرد.

 

همزمان سرکنسولگری‌ها و خانه‌های فرهنگ ایران در شهرهای لاهور، کراچی، پیشاور و کویته نیز روز گذشته به مناسبت تحویل سال نو ۱۴۰۲ میزبان دیپلمات‌ها و سایر هموطنان ایرانی بود.

در این آیین‌ها با حضور سرکنسول و روسای نمایندگی‌های فرهنگی کشورمان، شرکت کنندگان با قرائت دعای مخصوص تحویل سال نو، برای سرافرازی و موفقیت بیش از پیش کشورمان و همچنین بابرکت بودن سال جدید برای تمامی ملت‌ها به ویژه تحکیم دوستی و برادری میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دعا کردند.

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved