-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/02/18 - 11:03
  • 277
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در بغداد انجام شد؛

تقدیر از اندیشه شهید مطهری و تأثیر آن بر تثبیت ارزش‌های انقلابی در میان جوانان

شخصیت و اندیشه شهید مطهری و تأثیر آن بر تثبیت ارزش‌های انقلابی در میان جوانان مسلمان ایرانی در جمع اساتید و نخبگان عراقی تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید «مرتضی مطهری» و روز معلم، همایش علمی با عنوان «شهید مطهری، الهام بخش انقلاب و استاد نسل‌ها» با حضور و سخنرانی اساتید دانشگاه‌ها و نخبگان علمی عراقی به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در عراق برگزار شد.

این همایش علمی در پنل‌های مختلف ابعاد تمدنی و مسائل روز در اندیشه شهید مطهری مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

گروهی از نویسندگان و متفکران و تحلیل‌گران سیاسی با ایراد سخنرانی‌هایی بر اهمیت احیای اینگونه مراسم‌ها در راستای معرفی شخصیت‌های بزرگ اسلامی که نقش بسزایی در پشتیبانی از انقلاب اسلامی ایران از طریق تدریس و تالیف و سخنرانی داشتند، تأکید کردند.

همچنین از شخصیت و اندیشه شهید مطهری و تأثیر آن بر تثبیت ارزش‌های انقلابی در میان جوانان مسلمان ایرانی در طول 60 سال عمر پربرکت ایشان تقدیر به عمل آمد.

بخش بزرگی از این همایش به معرفی تألیفات ارزشمند ایشان که در قالب بیش از 120 کتاب در مورد موضوعات مختلف علوم اسلامی منتشر شده پرداخته شد که همچنان به عنوان منبع عقیدتی و فکری بسیاری از رهبران امت اسلامی شناخته می‌شود و بسیاری از جوانان با مطالعه این کتاب‌ها به ارزش‌هایی چون فداکاری و ایثار و مشارکت در فعالیت‌های مختلف اجتماعی و حفاظت از دستاوردهای انقلاب پی می‌برند.

شرکت کنندگان این همایش، با اشاره به رابطه ی ویژه شهید مطهری با امام خمینی(ره)، سخنان حزن انگیز امام خمینی (قدس) پس از اعلام خبر شهادت شهید مطهری را یادآور شدند. از نکات قابل توجه در برگزاری همایش گرامیداشت شهید مطهری(ره) امسال رایزنی فرهنگی در عراق استقبال و حضور تعداد زیادی از جوانان دوستدار شهید مطهری بود که آنها نیز مقالاتی را ارائه کردند.

در ادامه، جزوه‌ای نیز در خصوص زندگینامه و برخی از آراء و نظرات شهید مطهری به خصوص نظرات مبتنی بر نیاز امروز جهان اسلام و تمدن اسلامی در بین حاضران توزیع شد.

ماجد الشویلی، استاد و مورخ حسین جلوب، عبد الأمیر العبودی، تحلیلگر سیاسی محمود الهاشمی، مهندس ابومعصومه، خانم ندی الکعبی و چندی دیگر از پژوهشگران علوم انسانی از سخنرانان این برنامه بودند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved