-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/01/22 - 08:13
  • 1319
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس دانشکده شرق شناسی دانشگاه فارابی قزاقستان:

تعمیق همکاری‌های علمی ایران و قزاقستان/ ظرفیت‌های زبان فارسی مورد توجه قرار بگیرد

خانم تاتالیا یم در دیدار با نماینده فرهنگی کشورمان در آلماتی با اشاره به اقدامات دانشکده شرق شناسی دانشگاه فارابی قزاقستان برای تقویت زبان فارسی در این کشور گفت: ظرفیت‌های زبان فارسی در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حسین آقازاده، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلماتی با خانم تاتالیا یم، رئیس دانشکده شرق شناسی دانشگاه فارابی قزاقستان دیدار کرد.

در این دیدار که دفتر دانشکده شرق شناسی دانشگاه فارابی انجام شد، خانم تاتالیا یم آمادگی این دانشگاه را برای همکاری‌های علمی و دانشگاهی با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

وی با تشریح فعالیت‌های بخش آموزش زبان فارسی و سایر زبان‌ها در دانشکده شرق شناسی گفت: دانشگاه فارابی قزاقستان بر محور اجرای طرح‌های تحقیقاتی متمرکز است. در عین حال، برنامه جذب دانشجویان را در رشته زبان و ادبیات فارسی برای تربیت اساتید در دستور کار دارد و در طول هفت سال گذشته تلاش‌هایی برای تقویت زبان فارسی در دانشگاه به انجام رسانده است.

رئیس دانشکده شرق شناسی دانشگاه فارابی قزاقستان افزود: امید است تعداد بیشتری از دانش‌آموزان قزاقی، رشته زبان فارسی را به عنوان رشته تحصیلی در دانشگاه انتخاب کنند و بالطبع تحقق این مهم مستلزم بیان ظرفیت‌های زبان فارسی در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی است.

وی با ابراز علاقه‌مندی این دانشکده برای برگزاری دوره‌های کارآموزی ویژه دانشجویان زبان فارسی در شرکت‌های ایرانی فعال در قزاقستان مطرح کرد: ما در نظر داریم دوره‌های کارآموزی برای دانشجویان زبان فارسی این دانشکده در شرکت‌های ایرانی فعال در قزاقستان برگزار کنیم تا بدین ترتیب به طور عملی آموخته‌های دانشگاهی به کار گرفته شوند و بازخورد و نتیجه آن را در برنامه و روش تدریس زبان فارسی روزآمدسازی کنیم.

روش‌های نوین تدریس زبان فارسی جایگزین شیوه‌های سنتی شود

خانم تاتالیا یم افزود: دولت قزاقستان از مطالعات شرق شناسی حمایت می‌کند. از این رو، علاوه بر انجام کارهای تحقیقاتی؛ جذب دانشجوی رشته زبان فارسی را انجام می‌دهیم و علاقه داریم در این زمینه همکاری داشته باشیم.

وی در این باره توضیح داد: روش تدریس زبان فارسی بر اساس تغییرات اجتماعی باید از شیوه‌های سنتی  و مطابق با تحولات زبانی، نیازهای امروزین و علاقه‌مندی‌های جوانان تغییر کند.

آقازاده، وابسته فرهنگی کشورمان در آلماتی نیز در سخنانی، پیشنهاد‌اتی در زمینه فعال سازی و بهره برداری بهینه از ظرفیت‌های اساتید زبان فارسی و دانشجویان در خصوص تقویت روابط و مناسبات متقابل دو کشور ارائه داد.

وی در عین حال، آمادگی دانشگاه‌های ایران را برای تبادل گروه‌های اساتید و دانشجویان، تبادل بورس و فرصت‌های مطالعاتی اعلام کرد.

آقازاده تصریح کرد: دانشگاه فارابی یکی از قدیمی ترین، با سابقه ترین و معتبرترین دانشگاه‌های قزاقستان است و می‌توان آن را دانشگاه مادر قزاقستان نامید و به طور قطع با تلاش و جدیت، همکاری‌های علمی دانشگاهی بین دو کشور با برنامه ریزی و هماهنگی افزون‌تر تعمیق می‌یابد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved