-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/03/18 - 14:51
  • 240
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد

تشکیل کمیته فرهنگی مشترک دو کشور ایران و عراق

حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در سفر خود به بغداد با محمد کاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،این دیدار در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد. حجت‌الاسلام ایمانی‌پور در این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت، اظهار داشت: "همدلی و همراهی کشورهای آزاده در این رویداد، باطل‌کننده توطئه‌های دشمنان بود." وی همچنین از حجم بالای رفت و آمد هیئت‌ها به نمایندگی‌ها و سفارت ایران در عراق ابراز شگفتی کرد و گزارشی از دیدارهای خود در این سفر ارائه داد.
 
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: در گفتگوهای انجام شده با طرف عراقی، بر تشکیل کمیته فرهنگی مشترک دو کشور برای پیگیری اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه‌ها به توافق رسیدیم." وی ضمن تشکر از همکاری‌های سفیر محترم با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد، تأکید کرد: "تمام فعالیت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در عراق باید با محوریت رایزنی فرهنگی به انجام رسد.
 
در ادامه این دیدار، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هیئت همراه، افزود: "عراق همسایه استراتژیک و عمق راهبردی ایران است." آل صادق با اشاره به زندگی ۴۰ درصد از جمعیت عراق در کنار جدار مرزی با ایران و وجود ارتباطات فرهنگی بین خانواده‌های دو کشور، گفت: "همانگونه که در اقتصاد و سیاست به دنبال کارهای مشترک هستیم، در حوزه هنر نیز باید به سمت تولیدات مشترک پیش برویم.
 
وی بر افزایش کمیت و کیفیت فعالیت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و توجه جدی به میراث فرهنگی مشترک را ضروری دانست. آل صادق همچنین خواستار پیگیری موضوع ترمیم طاق کسری توسط وزارت میراث فرهنگی و گردشگری شد .
وی افزود: "۵۰ درصد از گردشگران خارجی در ایران مربوط به کشور عراق است و باید برای مدیریت و افزایش آن برنامه‌ریزی صورت گیرد." وی تأسیس شرکت‌های مشترک گردشگری و فعالیت هدفمند در حوزه ترجمه کتاب‌های ایرانی به زبان عربی را از جمله راه‌های مدیریت حوزه گردشگری برشمرد.
 
 
. .

. .

تصاویر

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved