-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/03/29 - 10:12
  • 212
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ترافیک دانشجوی خارجی در مازندران رهاورد دیپلماسی آموزشی دولت سیزدهم

دیپلماسی آموزشی دولت سیزدهم با دانشگاه های کشورهای مسلمان منطقه سبب شد مازندران این خطه خوش آب و هوای شمال کشور به یکی از کانون های مهم جذب دانشجویان خارجی در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نقل از ایرنا، جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه های کشور یکی از سیاست های راهبردی آموزشی در دولت سیزدهم بوده است.کسب رتبه های ممتاز از سوی دانشگاه های معین و موثر در مازندران سبب شد که این دیپلماسی آموزشی دولت سیزدهم اثر بخش بوده و این استان به کانونی برای جذب دانشجویان خارجی تبدیل شود.

فاصله نزدیک دانشگاه های مازندران، به خصوص دانشگاه معین استان به ساحل خزر سبب شد که دانشجویان خارجی به همراه خانواده های آنها تحصیل در این استان برای آنها جاذبه داشته باشد و ایام خوشی را در زمان تحصل تجربه کنند.

ترافیک دانشجوی خارجی در مازندران رهاورد دیپلماسی آموزشی دولت سیزدهم

دانشجویان خارجی که برای تحصیل به مازندران سفر کردند از کشورهای عراق، سوریه، یمن، افغانستان، اندونزی و نیجریه برای تحصیل خود را به این خطه از شمال رساندند.

این دانشجویان در رشته های مختلف پزشکی و علوم انسانی، علوم پایه، زبان های خارجی، تربیت بدنی، الهیات و علوم قرآنی، به همراه علوم اقتصادی و گردشگری در دانشگاه های مازندران تحصیل می کنند.

در این مسیر دولت سیزدهم در درون دیپلماسی منطقه‌ای خود، همکاری‌های بین‌المللی در عرصه علم و فناوری را از نظر دور نداشته و دیپلماسی علمی و فناوری بطور مداوم در دستورکار مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم قرار گرفته است.

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved