-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/03/09 - 10:01
  • 488
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور‌ در دیدار با اندیمشندان صربستانی:

تخریب بنیان خانواده هدف اصلی شبکه‌های اجتماعی است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه تخریب بنیان خانواده هدف اصلی شبکه‌های اجتماعی است، گفت: بازگشت به دین اکنون مورد تأکید اندیشمندان در جهان است و اگر بخواهیم آینده بهتری داشته باشیم، باید به دین مراجعه کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور‌، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری گفت‌وگوی ادیان که به دعوت اسقف اعظم صربستان به این کشور سفر کرده است، عصر روز دوشنبه 8 خردادماه با حضور در کلیسای تاریخی روژتسای بلگراد با پدر ولادیمیر ووکاشینوویچ، معاون دانشکده و جمعی از اساتید آن دانشکده دیدار و بخش اول گفت‌وگوهای دینی را در یک نشست غیر رسمی آغاز کردند.

در این دیدار، معاون دانشکده الهیات گفت: گفت‌وگو و تعامل اندیشه‌ها در شرایطی که با بحران اخلاقی و خانواده روبرو هستیم و اصل دیانت هدف قرار گرفته، بسیار مهم است و علاقه‌مندیم که تجربیات و اندیشه‌ها را به گفت‌وگو اختصاص دهیم و در پایان برای آینده بشر دعا کنیم.

وی همچنین، اظهار داشت: صربستان در مرز شرق و غرب و مرکز فرهنگ‌های گوناگون است. 

پدر ولادیمیر ووکاشینوویچ با اشاره به برگزاری دور سوم گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدوکس صربستان، تدین همراه با عقلانیت را از ویژگی‌های هیأت ایرانی گفت‌وگوی دینی دانست که می‌تواند تأثیر مثبتی در پی داشته باشد.

حجت‌الاسلم والمسلمین ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در سخنانی، مطرح کرد: بحران معنویت، جهان را به خطر انداخته که ضروری است برای این موضوع چاره اندیشی شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بیش از سی سال است گفت‌وگوهای دینی را آغاز کرده و هرچقدر جلوتر می‌رویم ضرورت این کار را بیشتر احساس می‌کنیم، زیرا جوانان آموزه‌های خود را از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند و تبلیغات وسیعی برای تخریب بنیان خانواده در جریان است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: بازگشت به دین اکنون مورد تأکید اندیشمندان در جهان است و اگر بخواهیم آینده بهتری داشته باشیم، باید به دین مراجعه کرد.

در ادامه این گفت‌وگوها، اعضای هیأت ایرانی و اساتید دانشکده الهیات به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و اشتراکات میان اسلام شیعی و ارتدوکس را برشمردند.   

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved