-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/01/18 - 14:21
  • 436
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
«عصر ایران» در خیمه رمضان مسکو برگزار شد؛

تجلی همبستگی مسلمانان روسیه با محوریت رهایی قدس شریف

«عصر ایران» با محوریت قدس همزمان با این روز جهانی با حضور شخصیت‌های دینی و فرهنگی و مسلمانان روزه‌دار در جوار مسجد پیروزی مسکو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این برنامه به میزبانی سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با نگاهی ویژه به تحولات غزه از جمله پخش سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی)، شعرخوانی شاعر فلسطینی الگا الجیشی، سخنرانی مفتی ایلدارعلاءالدینف، رئیس اداره دینی مسلمانان مسکو، حجت‌الاسلام والمسلمین بخت‌آور، رئیس مرکز اسلامی و کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران با موضوع «رهایی قدس» برپا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بخت‌آور در این گردهمایی از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه خدا با فرصت‌های طلایی برای همبستگی بیشتر مسلمانان جهان یاد کرد.

وی با اشاره به فاجعه انسانی غزه در پی حمله و بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی، یاری رساندن به ملت فلسطین را وظیفه جهان اسلام و همگی مسلمانان دانست و بر ایفای نقش کشورهای اسلامی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها تاکید کرد.

از منظر سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، بانیان جنایت تروریستی در تالار کروکوس از همان جایی ریشه می‌گیرند که در فلسطین،‌ انسان‌های بیگناه را می‌کشند.

جلالی اظهار داشت: در این برنامه بیایید به یاد مردم غزه باشیم که ماه‌هاست که در شرایط و تنگنای شدید امکانات اولیه زندگی قرار دارند و در این مدت، ماشین کشتار رژیم صهیونیستی بیش از ۴۰ هزار نفر را در این منطقه به شهادت رسانده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه از مقاومت مردم غزه به مدت ۶ ماه در برابر رژیم کودک‌کش صهیونیست به عنوان نویدبخش رهایی در وقایع اخیر فلسطین یاد کرد وگفت: مردم با ایمان غزه با وجود مشکلات طاقت‌فرسا پای آرمان‌های خود ایستاده و تحولات غزه واقعیت‌های دنیای امروز را آشکار کرد، آنجا که دیگر کشورها نمی‌توانند در عرصه بین‌الملل تصویرسازی کنند و بلکه مشخص شد که هر ملتی دارای چه درجه‌ای از انسانیت است.

پخش کلیپ‌های سخنان مقام معظم رهبری درباره رمضان و مقاومت مردم فلسطین، سخنرانی ایلدار علائدینوف، رئیس اداره امور دینی مسلمانان مسکو، نمایش فیلم کوتاه از جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی ایران به زبان روسی و اهداء کلام‌الله مجید به برگزیدگان مسابقه قرآنی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved