-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/02/14 - 09:44
  • 108
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تجلیل از مقام معلم در بانکوک

به مناسبت بزرگداشت روز معلم و تکریم اساتید عرصه تعلیم و تعلم، مراسمی با حضور سفیر و رایزن فرهنگی به عنوان رئیس انجمن و مسئولین آموزشی مجتمع آموزشی ولایت در محل سالن اجتماعات سفارت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حیدری، سفیر کشورمان در بانکوک با تبریک روز معلم به همه معلمین و دانش آموزان و با تقدیر و تشکر از تلاش کادر آموزشی در طول یک سال گذشته در تربیت مؤثر و کارآمد دانش آموزان، با اشاره به آیات قرآنی اظهار داشت که اولین معلم و تربیت کننده انسان، خداوند تبارک و تعالی بوده و سپس پیامبران الهی و ائمه اطهار صلوات الله علیهم این وظیفه را به عهده داشته‌اند.وی ابراز امیدواری کرد که معلمان و دانش آموزان بتوانند در راه تعلیم و تربیت، مسئولیت‌های خودشان را به خوبی به منصه ظهور برسانند.
رایزن فرهنگی کشورمان در بانکوک نیز در سخنانی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله مرتضی مطهری که روز شهادت او به نام روز معلم نامگذاری شده است، به بیان نکاتی در اهمیت انگیزه‌بخشی به دانش‌آموزان برای یادگیری درسهایی عملی از بزرگان پرداخت.
وی گفت: علم باید علم نافع باشد زیرا علم برای پرده‌برداری از مجهولات انسان و رسیدن به کمال است و و این وظیفه کسب علم تا زمان مرگ ادامه خواهد یافت،رئیس انجمن اولیا و مربیان اظهار داشت: به هم آمیختن علم و عمل تأثیر زیادی بر عملکرد انسانها خواهد داشت و نقش یک معلم در تعلیم و تربیت دانش آموز با اهمیت امر آموزش و فراگیری دانش روز موضوع را چند برابر افزایش می دهد.
وی در ادامه به نقل خاطراتی از دوران تحصیل و نیز تدریس یکی از بزرگان به عنوان معلم در مدارس پرداخت و به طور اخص به مقام معلم در دوران تحصیل، ادای احترام کرد.
شایان ذکر است در این مراسم دلنوشته‌ای دانش آموزان به معلمان توسط دانش آموزان خوانده شد که همراه با صممیت و مهر ورزی همراه شد و سپس، توسط سفیر و رایزن فرهنگی ایران از همه معلمان و دست اندرکاران عرصه آموزش مدرسه قدردانی شد.
انتهای پیام/
. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved