-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/14 - 16:04
  • 356
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تجلیل از برگزیدگان مسابقه سراسری قرآن در سریلانکا

همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت از برگزیدگان مسابقه سراسری قرآن کریم در سریلانکا با اهدای جوایز و لوح یادبود تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا با برگزاری جشن میلاد النبی(ص) و تقدیر از برگزیدگان مسابقه قرآن، جوایز و لوح یادبود، نفرات برتر مسابقه سراسری قرآن کریم در دو بخش حفظ و قرائت را اهدا کرد.

این مراسم که با حضور سفیر کشورمان، رهبر کنگره مسلمانان سریلانکا، فعالین فرهنگی و سیاسی، قاریان و اساتید قرآن، خانواده‌های ایرانیان مقیم و اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی برگزار شد، رایزن فرهنگی ایران در سریلانکا ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) گفت: مراسم امروز با دو مناسبت مهم برای مسلمانان، میلاد پیامبر(ص) و قرآن کریم، برگزار شده است که متأسفانه در سال‌ها و ماه‌های اخیر این دو گوهر مقدس بارها مورد توهین دشمنان و کینه توزان قرار گرفته است.

وی افزود: روشن است که هدف اصلی از این توهین ها گسترش اسلام هراسی در جهان و تفرقه بین مسلمانان است اما اسلام دین عقلانیت است، بر اساس این عقلانیت، سیره و روش پیامبر(ص) و دستورات قرآن کریم، اتحاد مسلمانان و همزیستی مسالمت آمیز با سایر ادیان مهم ترین وظیفه مسلمانان است، لذا اتحاد رمز موفقیت و سعادت مسلمانان است.

سخنران بعدی این مراسم، علیرضا دلخوش، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا بود که اظهار داشت: اکنون مهم‌ترین موضوع جهان اسلام، افتراق ایجاد شده بین مسلمانان است. این در حالی است که پیامبر عظیم الشان اسلام، پیام آور اخلاق، رحمت الهی، صلح و هدایت همه بشریت فارغ از هر نژادی و قومی است.

وی تأکید کرد: امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران با درک این مسئله و اهمیت آن، وحدت میان مسلمانان را مهم‌ترین موضوع جهان اسلام تشخیص داد و برای وحدت بیشتر بین فرق اسلامی یک هفته مصادف با میلاد آن حضرت را «هفته وحدت» نام‌گذاری شد. این مناسبت فرصت بسیار خوبی است که با یکدیگر گفت‌وگو کنیم و اختلافات اندکی را که توسط دشمنان اسلام برجسته شده است را با کم‌ترین میزان ممکن تقلیل دهیم. البته این گفت‌وگو تنها نباید به یک گفت‌وگوی درون دینی خلاصه شود بلکه باید بین ادیان مختلف در جریان باشد.

رئوف حکیم، نماینده مجلس سریلانکا و رهبر حزب کنگره مسلمانان سریلانکا گفت: ما به عنوان مسلمانان  به شجاعت جمهوری اسلامی ایران که با قدرت ایستاده است و خواهان حاکمیت کامل برای فلسطین است، درود می‌فرستیم.

در پایان، لوح تقدیر و جوایز نفرات برگزیده مسابقه سراسری قرآن در دو بخش قرائت و حفظ در دو گروه خواهران و برادران اهدا شد.

برگزاری نمایشگاه هنرهای قرآنی خوشنویسی، تذهیب، نگارگری و خط نقاشی با حضور هنرمندان اعزامی از ایران جعفرعلی سروی همتا و مجید فتاحی، نمایش فیلم اعجاز قرآنی و مولودی خوانی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved