-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/02/25 - 20:54
  • 297
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تجلیل از ایثارگران اهل قلم مایه خوشحالی است

احمدوند «آیین تجلیل از ایثارگران اهل قلم» را فرصت ارزشمندی برای تجلیل از ایثارگران اهل قلم دانست که جای آن در نمایشگاه کتاب خالی بوده و ابراز امیدواری کرد در سال‌های آینده نیز شاهد مراسم‌هایی برای تجلیل از ایثارگران اهل قلم باشیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران «آیین تجلیل از ایثارگران اهل قلم» در هفتمین روز نمایشگاه کتاب تهران، روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه با حضور یاسر احمدوند، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصغر امیرنیا، مشاور وزیر در امور ایثارگران، سیدموسی حسینی‌ کاشانی، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رضا رحیمی‌نسب، دبیر شورای مشاوران وزرا در دستگاه اجرایی در کوشک کتاب برگزار شد. 

احمدوند با ابراز خوشحالی برای ادامه دادن این برنامه در سال‌های بعد گفت: عمیقا معتقدم که جای چنین مراسمی در نمایشگاه کتاب تهران خالی بود. خوشحالم که امسال فرصت تجلیل از ایثارگران اهل قلم را داشتیم و امیدوارم که این مراسم در سال‌های بعد نیز ادامه داشته باشد.  

نویسندگان باید ذهن‌ها را روشن کنند 

اصغر امیرنیا، مشاور وزیر در امور ایثارگران گفت: تعداد ایثارگران اهل قلم که به دفتر معرفی شدند حدود ۹۰ ایثارگر است که از این تعداد ۱۵ نفر از حوزه ستاد، ۱۰ نفر از حوزه سازمان‌ها و ۶۵ نفر از استان‌ها هستند. خوشبختانه از این تعداد ۱۷ نفر از اهل قلم، خواهران عزیز و محترم ایثارگران هستند. 

وی گفت: وظیفه همه دستگاه‌ها و مردم است که احترام خاصی برای پدیدآورندگان کتاب و عرضه‌کنندگان قائل شوند. به‌همین‌دلیل جلسه امروز با همفکری دوستان طراحی و به مرحله اجرا درآمده است. 

امیرنیا ادامه داد: نویسندگان باید ذهن‌ها را روشن کنند. تکلیف هدایت مردم یک تکلیف الهی است و هرکس که به سرنوشت این ملت و این کشور علاقه‌مند است باید در راه تقویت ایمان و تدین جوانان و پیوند جوانان با آرمان‌های اسلامی مجاهدت کند.

اوج ایثار و دل‌باختگی را می‌توان در دفاع مقدس دید

رضا رحیمی‌نسب، دبیر شورای مشاوران وزرا در دستگاه اجرایی گفت: معمولا تجلیل و تکریم از ایثارگران، آن هم از جنس هنر و اهل قلم، تجلیل از یک قشر خاص نیست بلکه تجلیل از کسانی است که ارزش‌های واقعی انقلاب و دفاع مقدس را درک کرده‌اند. 

وی افزود: ایثارگران عزیز هر آنچه را اتفاق افتاد به عنوان یک اصل اصیل انقلاب در توسعه و نشر انقلاب اسلامی به کار گرفته‌اند. 

رحیمی‌نسب با بیان اینکه دوران دفاع مقدس را می‌شود دوران فرهنگ و مکتب دانست، گفت: جنگ ما یک جنگ ارزشی بود و برای این دفاع، انسان‌های پاک و آزاده‌ای که از هیچ چیز دریغ نکردند، حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه اوج ایثار و دل‌باختگی را می‌توان در دفاع مقدس دید، گفت: جوانانی در جنگ حضور داشتند که به اوج ایثار و دل‌باختگی رسیده بودند و امام خمینی(ره) الهام بخش این جوانان بودند.

رحیمی‌نسب افزود: جنگ ما نیاز به تبیین و بازنشر دارد و آن هم وظیفه اهل قلم است. یادمان باشد که شهدای ما مظلومند و باید همواره از آنها یاد کنیم.

سید‌موسی حسینی‌ کاشانی، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم ضمن خواندن شعری برای شهید محسن حججی، از حضور در این مراسم پرشور و باشکوه ابراز خوشحالی کرد و مراسم با دعوت و قدردانی از ایثارگران اهل قلم از آنها پایان یافت.

مهدی خالقی نیا، مهدی رضا، محمود دامغانی، حجج اسلام زیرک و میرآقایی از ایثارگران برجسته اهل قلم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بودند که در این مراسم تجلیل شدند.

شایان ذکر است، سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود. 

انتهای پیام

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved