-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/02/12 - 10:44
  • 946
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به مناسبت گرامیداشت روز معلم انجام شد؛

تجلیل از استاد ایرانشناسی و زبان فارسی در قزاقستان

مرضیه سادات رضوی، استاد ایرانشناسی و زبان فارسی اعزامی از کشورمان به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این مراسم که در جمع دانشجویان ایرانشناسی و زبان فارسی برگزار شد، گواهینامه پایان دوره زبان فارسی به دانشجویانی که دوره آموزش زبان فارسی خود را با موفقیت سپری کردند، اهدا شد.

در این مراسم علی‌اکبر طالبی‌متین با اشاره به تلاش‌های مرضیه سادات رضوی، استاد ایرانشناسی و زبان فارسی در امر آموزش زبان فارسی و ایرانشناسی اظهار داشت: با حضور استاد رضوی در قزاقستان شاهد رونق قابل ملاحظه‌ای در حوزه آموزش زبان فارسی و پیشبرد اهداف فارسی‌آموزی و ایران‌شناسی بوده‌ایم.

وی افزود: عملکرد موفقیت‌آمیز استاد رضوی در جلب رضایت و توجه مسئولان دانشگاه و دانشجویان در گذشته موجب آن شد که مجددا از ایشان دعوت به عمل آید تا بار دیگر به پشتوانه تخصص وی در حوزه آموزش زبان فارسی و ایران‌شناسی و در کنار آن حس مسئولیت‌پذیری بالا در امر آموزش، شاهد رونق و افزایش درخواست‌ها برای یادگیری زبان فارسی در مراکز مختلف دانشگاهی و علمی و به ویژه در رایزنی فرهنگی باشیم.

طالبی‌متین با مغتنم شمردن فرصت حضور در جمع دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان فارسی، به رشد روابط میان ایران و قزاقستان و امضای چند تفاهمنامه جدید از جمله در حوزه گردشگری و ورزشی اشاره کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در قزاقستان با تأکید بر فراهم آمدن فرصت‌های شغلی جدید به ویژه در حوزه ترجمه، دانشجویان را به داشتن اهتمام بیشتر نسبت به یادگیری زبان فارسی و ایران‌شناسی ترغیب و تشویق کرد.

وی از احتمال برگزاری المپیاد زبان فارسی و ایرانشناسی در اواخر سال میلادی 2023 به دانشجویان خبر داد.

در ادامه، دانشجویان نیز ضمن قدردانی از رایزن فرهنگی ایران جهت دعوت از استاد زبان فارسی و ایران‌شناسی به قزاقستان و فعال کردن آموزش زبان فارسی در مراکز علمی و فرهنگی مختلف، اشتیاق و علاقه خود را نسبت به این دوره‌ها ابراز کرده و ضمن آن پیشنهاداتی را نیز از جمله تداوم دوره‌ها به ویژه در محل رایزنی فرهنگی ایران مطرح کردند که با استقبال و قول مساعدت رایزن فرهنگی روبه‌رو شد.

در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از استاد رضوی، آن دسته از دانشجویانی که در دوره‌های رایزنی شرکت کرده و ضمن حضور منظم توانستند دوره را با موفقیت به پایان برسانند، گواهینامه پایان دوره خود را از رایزن فرهنگی ایران دریافت کردند.

شایان ذکر است، مرضیه سادات رضوی، استاد ایرانشناسی و زبان فارسی که با تلاش‌های علی‌اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی ایران برای تدریس زبان فارسی و ایرانشناسی به قزاقستان دعوت شده، با شروع نیمسال تحصیلی اول 2022-2023 فعالیت آموزشی خود را علاوه بر رایزنی فرهنگی ایران در چند مرکز علمی دانشگاهی آغاز کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved