-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/01/17 - 13:08
  • 502
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تبیین فضایل اخلاقی امام حسن مجتبی(ع) در گرجستان

به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع)، نمونه‌هایی از فضایل اخلاقی آن حضرت تبیین و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت میلادت باسعادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) مراسم جشنی به همت اداره مسلمانان گرجستان و با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در گرجستان برگزار شد.

در این مراسم که در محل مؤسسه الحکمه شهر گاردابانی گرجستان صورت گرفت، شیخ رامین ایگیدوف، رئیس اداره مسلمانان گرجستان، مشاور شهردار، سایر اقشار و جامعه مسلمانان حضور داشتند.

شیخ رامین ایگیدوف طی سخنان کوتاهی در خصوص برخی فضایل و شخصیت آن حضرت اظهار داشت: درباره فضیلت و شخصیت امام حسن(ع) همین مقدار بس که آن ‌حضرت از اهل بیت(ع) است و شبیه‌ترین مردم به رسول خدا(ص) است.

وی با اشاره به بذل و بخشش امام حسن مجتبی(ع) در راه خدا بیان کرد: ایشان در میان مردم به این خصلت معروف بود و روایات فراوان در این‌باره آمده است که امام حسن(ع) دو بار تمام زندگی‌اش را در راه خدا بین مستمندان تقسیم کرد.

رئیس اداره مسلمانان گرجستان افزود: آن حضرت زاهدترین و با فضیلت‌ترین مردم زمان خودش بود و تواضع، فروتنی، روابط حسنه، احترام متقابل و کمک به بینوایان از ابعاد برجسته زندگی امام حسن(ع) است.

این مراسم با قرائت  اشعار و سرودهایی توسط  سعید حسن از مداحان اهل بیت(ع) ادامه یافت.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved