-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/08 - 16:03
  • 530
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

تاکید بر همکاری های علمی و دانشگاهی میان رایزنی فرهنگی سفارت ج.ا.ا در اندونزی و دانشگاه سلطان مولانا حسن الدین

رایزن فرهنگی سفارت ج.ا.ا دراندوزی جهت شرکت در همایش دین و سیاست و همبستگی با ملت فلسطین وارد شهر بانتن شد .

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  محمدرضا ابراهیمی دربدو ورود به شهر بانتن مورد استقبال مقامات دانشگاه سلطان  مولانا حسن الدین بانتن قرارگرفت. محمدرضا ابراهیمی دردیدار رئیس دانشگاه مولانا حسن الدین بانتن به معرفی اجمالی از دانشگاه ‌ها و پیشرفت‌ های جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: شناخت فرهنگ دو ملت از طریق مبادلات علمی و فرهنگی صورت می‌گیرد.  رایزن فرهنگی کشورمان با توجه به قدمت دانشگاه مولانا حسن الدین بانتن و همکاری‌ های علمی دانشگاهی میان دوکشور افزود: تبادل هیئت‌ های علمی دانشگاهی، اعطای بورسیه و فرصت ‌های مطالعاتی  حمایت از پایا نامه ‌های دانشجویی با موضوع  فرهنگ ایرانی از اهداف و سیاست‌ های فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران دراندونزی دانست. وحید الدین رئیس دانشگاه سلطان مولانا حسن الدین با ابراز خرسندی از حضور رایزن فرهنگی کشورمان در دانشگاه سلطان مولانا حسن الدین گفت : درساختمان جدید دانشگاه با توجه به تاکیدات نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی برای اتاق ایران فضای جدیدی در نظر گرفته شد و هم اکنون محل فعالیت و مراجعه دانشجویان به منابع علمی و شناخت از ایران است.  ریاست دانشگاه مولانا حسن الدین در پایان دیدار خواستار همکاری‌ های علمی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران شد.  در ادامه رایزن فرهنگی کشورمان از اتاق جدید ایران کرنر دردانشگاه مولانا حسن الدین بازدید کرد. اتاق ایران دردانشگاه مولانا حسن الدین مجهز به کتب و امکانات و محل تحقیقات دانشجویان در زمینه های مختلف علمی است. 

همایش دین و سیاست و همبستگی با ملت مظلوم فلسطین عنوان همایشی بود که رایزن فرهنگی کشورمان به عنوان سخنران در این همایش حضورپیدا کردند. درآغاز همایش دکتر مفتی علی معاون دانشگاه با تمجید از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال فلسطین گفت: بنده شناخت کلی از ایران دارم و با فرهنگ غنی ایران هم آشنا هستم و به اعتقادم تنها کشوری که به مردم فلسطین کمک و از انان حمایت کرد، ایران بود. مفتی علی با اشاره به پیشرفت های ایران در بخش های مختلف افزود: ایران به عنوان کشوری است که در همه زمینه های علوم و تکنولوژی پیشرفت‌ های قابل توجه کرده است. دکتر مفتی علی اظهار داشت: اشتراکات دلی و زبانی ایران و اندونزی درحمایت از فلسطین واقعی و صادقانه است و قرار است در این همایش رابطه دین و سیاست و ابعاد موضوعی فلسطین که این روزها مهم و قابل توجه است، مورد بررسی قرار گیرد.  درادامه رئیس دانشکده اصول الدین دانشگاه مولانا حسن الدین با سخنان کوتاهی به اهداف همایش پرداخت . حدیری با اشاره به اشغالگری صهیونیست‌ ها درفلسطین گفت: اندونزی یعنی دولت و مردما نش وفاداری خودشان را به آرمان ‌های فلسطین اعلام کردند و هیچ شک و شبهه‌ای درحمایت از غزه و جریان مقاومت در اندونزی وجود ندارد .

 

سخنران بعدی همایش رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی بود.محمدرضا ابراهیمی درآغاز این همایش با نثار فاتح برای شهدای فلسطینی خصوصاً زنان وکودکان گفت: سکوت دربرابرکشتار و نقض حقوق انسانی صهیونیست‌ ها خیانت به اسلام و قرآن است. محمدرضا ابراهیمی افزود: حمایت مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و مردم آن عملی و اعتقادی است . وی در ادامه با ارائه مقاله ‌ای به بررسی ( مفهوم شناسی ، سیاست در مفهوم دینی و آثار سوء جدایی دین از سیاست پرداختند. دانشجویان و اساتید هم با طرح سوالاتی با محوریت مسائل فلسطین و مواضع ایران در قبال آن و پاسخ رایزن فرهنگی کشورمان روبرو شدند.

  

در ادامه همایش نیز تفا هم‌ نامه همکاری ‌علمی و دانشگاهی میان رایزنی فرهنگی سفارت ج.ا.ا  و دانشگاه  مولانا حسن الدین بانتن به امضا رسید. براساس این تفاهم نامه فعالیت اتاق ایران در بخش های مختلف با عناوین (برگزاری نشست های علمی – فرهنگی – نمایشگاه – دوره های آموزشی – آموزش زبان فارسی ) ازسر گرفته می شود. در پایان نمایشگاه اقتدار و مظلومیت غزه  نیز با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت و دانشگاه مولانا حسن الدین بانتن  برپا شد . در این نمایشگاه سی عکس ازنمونه اقدامات ددمنشانه صهیونیست ها در برابر مردم مظلوم فلسطین به نمایش در آمد. بیشتر عکس های انتخابی و بنر متعلق به شهدای کودک و زنان  فلسطینی بوده است .

. .

. .

تصاویر

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved