-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/05/08 - 13:12
  • 168
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تأکید رایزن فرهنگی ایران در سوریه بر تبیین نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی در جامعه

رایزن فرهنگی ایران در سوریه بر تبیین و تشریح واژه واژه نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی در جامعه تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به نقل از خبر گزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حامد ملکوتی تبار در سوریه در نشست بررسی «بازتاب نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا» در حرم مطهر رضوی گفت: پیام‌های نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان  آمریکایی اعلام حمایت و همدلی و همبستگی از مردم مظلوم غزه است.

وی گفت: شبکه‌شدن و ضرورت کار شبکه‌ای؛ همچنین افول رژیم غاصب، ایستادن در سمت درست تاریخ و ورق‌خوردن تاریخ از دیگر پیام‌های این نامه است که باید واژه واژه آن برای مردم تبیین و تشریح شود.
رایزن فرهنگی ایران در سوریه علت اصلی نوشتن این نامه را مسئله غزه، فلسطین، ظلم و ستم آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی به مردم بی‌دفاع غزه  عنوان کرد و افزود: مخاطبان اصلی این نامه دانشجویان کشور آمریکا، عموم جوانان در غرب، حاکمان آمریکا و رژیم غاصب و مردم مظلوم فلسطین هستند.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حامد ملکوتی تبار همچنین به راه‌های افزایش ضریب تأثیر پیام‌های نامه در مخاطب اشاره کرد و گفت: این نامه باید به فیلم یا نماهنگ تبدیل و کارهای هنری و رسانه‌ای در فضای مجازی درباره آن انجام شود.
پژوهشگرگروه مطالعات انقلاب و تمدن نوین اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در این نشست به تحلیل و بررسی مخاطب قراردادن جوانان دانشجوی آمریکا در نامه مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: رهبر انقلاب اسلامی با شناختی که از نسل جوان داشتند در خرداد امسال در دومین نامه خود مطالب مهمی خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا منتشر کردند و در طلیعه نامه خود  نوشته اند: «این نامه را به جوانانی می‌نویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزه برانگیخته است»..
علی جان سکندری گفت: مقام معظم رهبری در این نامه دو خواسته را مطرح می‌کنند، نخست اینکه درباره انگیزه‌های پشت پرده تخریب چهره اسلام تحقیق و مطالعه کنید و دیگر اینکه در واکنش به سیلی از اقدامات صورت‌گرفته برای گمراه‌کردن و پیش قضاوت‌ها، تلاش کنید تا اطلاعاتی مستقیم و دست‌اول از این دین را به دست آورید.
وی افزود: این پرسش مطرح است که چه عللی موجب شده است، رهبری نسل جوان دانشجو را خطاب قرار داده اند؟ در واقع جوانان دارای وجدانی بیدار هستند، تعلق خاطر به چیزی ندارند، ذهن کنجکاو و جستجوگری دارند و پلی بین تفکرات و عدالت‌خواهی و امید آینده هستند. 

دانشگاه‌های آمریکا از اول اردیبهشت امسال به نشانه اعتراض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه شاهد اعتراض‌هایی بوده است.
این اعتراضات به نسل‌کشی صهیونیست‌ها در بیش از ۵۰ دانشگاه آمریکا تا جایی پیش رفت که دامنه آن به برخی دیگر از کشورهای غربی کانادا، فرانسه، ایتالیا، انگلیس و استرالیا کشیده شد.
این نشست به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزارشد.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved