-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/01/07 - 02:36
  • 185
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در دیدار با مفتی جدید قرقیزستان مطرح شد؛

تأکید بر لزوم تقویت همکاری‌ها و روابط دینی و فرهنگی قرقیزستان و ایران

سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان با مفتی جدید مسلمانان قرقیزستان دیدار و در خصوص تقویت همکاری‌ها و روابط دینی و فرهنگی قرقیزستان و ایران تبادل نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، غلامحسین یادگاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان و ابوذر طوقانی، رایزن فرهنگی کشورمان با قاری عبدالعزیز ذاکروف، مفتی جدید مسلمانان قرقیزستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که در آخرین روز سال 1402 برگزار شد، سفیر جمهوری اسلامی ایران با تبریک انتصاب مفتی جدید به این سمت و تبریک حلول ماه مبارک رمضان برای ایشان آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه، دو طرف در خصوص تقویت همکاری‌ها و روابط دینی و فرهنگی قرقیزستان و ایران تبادل نظر کردند.

مفتی مسلمانان قرقیزستان ضمن تشکر از حضور هیئت ایرانی، برای آنها آرزوی موفقیت کرد و اهمیت گسترش روابط دینی و قرآنی و آشنایی دو کشور ایران و قرقیزستان با فرهنگ و تمدن یکدیگر را یادآور شد.

طوقانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار، ضمن تبریک انتصاب ایشان و اشاره به روابط خوب گذشته میان رایزنی فرهنگی و مفتیات، خاطر نشان کرد: ایران برای همکاری در زمینه فعالیت‌های قرآنی، کنفرانس وحدت اسلامی و دیدار روسای حج دو کشور در ایام حج تمتع در مکه مکرمه آماده است.

لازم به ذکر است در این دیدار مصطفی کبریچی، کارشناس سیاسی سفارت ایران، اسن حاجی سیرگابایف، معاون مفتی مسلمانان قرقیزستان، عظمت حاجی اسماعیل اف، رئیس دفتر مفتیات، ماکسات آتابایف، رئیس بخش اطلاعات مفتیات، و بلک جاپاراکونوف، مشاور مفتی قرقیزستان شرکت داشتند.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved