-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/09 - 09:04
  • 452
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تأکید بر حضور فعال‌تر بخش‌های فرهنگی و مطالعاتی ایران در ارمنستان

در جریان دیدار معاون پژوهشی مؤسسه تاریخ معاصر کشورمان و رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان، بر حضور فعال‌تر بخش‌های فرهنگی و مطالعاتی ایران در ارمنستان تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای فعالیت‌های فرهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و با هدف گسترش روابط علمی و فرهنگی و افزایش ظرفیت‌های موجود در روابط بین دو کشور، نشستی با حضور احمدی، معاون پژوهشی مؤسسه تاریخ معاصر کشورمان در دفتر رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و راه‌های توسعه روابط فرهنگی دو کشور و ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در ارمنستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست، پیرامون حضور فعال‌تر بخش‌های فرهنگی و مطالعاتی جمهوری اسلامی ایران در این کشور تأکید شد‌.

با توجه به تأسیس مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشورهای چین، آمریکا و کشورهای اروپایی در ارمنستان، تأسیس و ایجاد مراکز دانشگاهی و تحصیلات مقدماتی و متوسطه ایرانی در ارمنستان مورد تأکید قرار گرفت.

محمد اسدی موحد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در این دیدار بر اهمیت و ضرورت وجود مراکز دانشگاهی و مدارس غیرانتفاعی در ارمنستان تأکید کرد و افزود: تأسیس این مراکز می‌تواند علاوه بر سودآوری بر گسترش روابط فرهنگی دو کشور و آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان و محصلین ارمنستانی با فرهنگ، تمدن، ادب و هنر ایرانی منجر شود.

شایان ذکر است، در سفر علمی و تحقیقاتی معاون پژوهشی مؤسسه تاریخ معاصر کشورمان به ارمنستان، ایشان از بخش‌های مختلف تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه‌های ایروان و اسلوونی بازدید کرد و با مسئولان و دانشجویان این دانشگاه‌ها در خصوص توسعه روابط فرهنگی بین این دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی جمهوری اسلامی ایران مذاکره کرد.

انتهای پیام

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved