-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/02/11 - 10:21
  • 187
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تأکید بر توسعه و تعمیق تعاملات رسانه‌‎ای بین ایران و صربستان

در جریان دیدار سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان با مالک و مدیرعامل دو شبکه تلویزیونی صربستان، بر ضرورت توسعه و تعمیق تعاملات رسانه‌‎ای بین دو کشور تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای سیاست دیپلماسی رسانه‌ای، رشید حسن‌پور، سفیر و امیر پورپزشک، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان با سرجان میلووانویج Srđan Milovanović مالک شبکه‌های تلویزیونی PRVA و B92 و از کارآفرینان صاحب نام در حوزه رسانه دیدار و گفت‌وگو کردند.

حسن‌پور در سخنانی، با اشاره به همکاری همه‌جانبه ایران و صربستان گفت: توسعه همکاری‌ها در بخش‌های مختلف از ماموریت‌های اصلی ماست و امیدوارم این دیدار موجب ایجاد و گسترش همکاری‌های آتی شود.

سفیر کشورمان در صربستان افزود: شبکه‌های تلویزیونی ایران رویکردی متعادل دارد و در انحصار فرد و یا گروه خاصی نیست و همین جنبه‌های مثبت است که می‌تواند زمینه همکاری را با ایجاد کند. امروز دنیا براساس تعامل و همکاری حرکت می‌کند و رشد در سایه همکاری ایجاد می‌شود.

میلیچ، مدیرعامل شبکه پروا نیز در این دیدار، بیان کرد: از 4 شبکه ملی صربستان دو تا از شبکه‌ها یعنی PRVA و B92 به ما تعلق دارد و گرچه ما شبکه‌های خصوصی و تجاری هستیم و سعی در کارآفرینی داریم اما هدف ما صرفا سود مادی نیست و به اخلاق و چارچوب‌های ارزشی نیز پایبند هستیم.

میلووانویچ، شبکه‌های تلویزیونی PRVA و B92 اظهار داشت: مقوله خانواده برای ما اهمیت دارد. گرچه 90 درصد فیلم‌ها آمریکایی است اما ما بر موضوع خانواده تأکید داریم.

وی اضافه کرد: طی سفرهایی که به ترکیه، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته‌ام تاکنون ایران را ندیده‌ام. ما در زمینه راه اندازی شبکه‌های کابلی و پلت‌فرم‌های دیجیتال تجارب خوبی داریم که می‌توانیم با مراکز ایرانی به اشتراک بگذاریم. 

پورپزشک، رایزن فرهنگی کشورمان گفت: یکی از پرسش‌های مهم برای بشر به خصوص فلاسفه و متفکران این بوده است که چگونه می توان به خیر و نیکبختی رسید؛ کسانی مانند افلاطون و سقراط به این نتیجه رسیدند که اگر انسان بخواهد به خیر نائل شود باید حقائق را بشناسد.

وی ادامه داد: امروزه در زندگی ما بخش عظیمی از حقایق از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به مردم منعکس می‌شود اما چرا با پیشرفت‌های شگرف در عرصه تکنولوژی و فضای مجازی و رسانه‌ای بشریت به خیر و نیکبختی نرسیده است.

پورپزشک افزود: حقایق به درستی شناخته و معرفی نشده است، نمونه آن مسئله فلسطین و جنایات آشکاری است که صورت گرفته و گورهای دسته جمعی در بیمارستان‌های غزه پیدا می‌شود اما رسانه‌های غربی نمی‌خواهند این حقایق را منعکس کنند.

وی در ادامه، بیان کرد: در چنین فضایی، رسانه‌هایی مثل شما که به اصول حرفه‌ای و اخلاق رسانه‌ای پایبندند و در تلاش هستند حقایق را منتقل و فرصت‌های برابر را برای طرح دیدگاه‌های مختلف فراهم کنند، جای تقدیر دارند.   

رایزن فرهنگی کشورمان پیشنهاد کرد برنامه‌ها و فیلم‌های ایرانی برای شناخت بهتر مخاطبان از ایران به عنوان کشوری با تاریخ و فرهنگ و تمدن غنی در صربستان پخش شود و ما آمادگی داریم در این زمینه همکاری کنیم.

پورپزشک همچنین، آمادگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان برای هماهنگی و اعزام هیأت رسانه‌ای به ایران به ریاست آقای میلووانویچ را اعلام کرد.   

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved