-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/12/03 - 13:50
  • 1124
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
محور دیدار رایزن فرهنگی کشورمان و نمایندگان دانشگاه اسلاوی؛

تأکید بر تقویت همکاری ایران و قرقیزستان در حوزه علمی و فرهنگی

رایزن فرهنگی کشورمان و نمایندگان دانشگاه قرقیزی ـ روسی اسلاوی دیدار و طرفین در مورد راه‌های تقویت همکاری در حوزه علمی و فرهنگی، تبادل دانشجویان و معلمان، فعال‌سازی مرکز ایرانشناسی، جذب دانشجویان به آموزش زبان فارسی و پذیرش در دانشگاه‌های ایران تبادل نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر طوقانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان ضمن بازدید از دانشگاه قرقیزی ـ روسی اسلاوی با نمایندگان این دانشگاه آکادمیسین ولادیمیر نیفادی‌یف، رئیس دانشگاه، پروفسور صلوات عثمانوف، معاون آموزشی، پروفسور والری للوْکین، معاون علمی، یولیا کالیوژْنایا، رئیس اداره روابط بین‌الملل و ملاحت مامدووا، مدیر مرکز ایرانشناسی دیدار کرد.

در این دیدار، موضوع تقویت همکاری در حوزه علمی و فرهنگی، به ویژه در مورد تبادل دانشجویان و معلمان بین دانشگاه‌های ایران و دانشگاه قرقیزی ـ روسی اسلاوی، فعال‌سازی مرکز ایرانشناسی و جذب دانشجویان به آموزش زبان فارسی و پذیرش دانشجویان به مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های ایران مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

طوقانی، رایزن فرهنگی کشورمان در سخنانی، با بیان علاقه‌مندی رایزنی فرهنگی ایران در قرقیزستان برای همکاری هرچه نزدیکتر با دانشگاه قرقیزی ـ روسی اسلاوی گفت: در سال 2023 خط‌مشی همکاری برای تبادل دانشگاهی، تقویت پیوندهای علمی و ترویج فرهنگ و تمدن ایرانی و تقویت و توسعه آموزش زبان فارسی در نظر گرفته‌ایم.

ولادیمیر نیفادی‌یف، رئیس دانشگاه قرقیزی ـ روسی اسلاوی نیز علاقه خود را به پروژه‌های مشترک آینده با هدف توسعه روابط بین ایران و قرقیزستان ابراز کرد.

وی همچنین، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را که در ۲۲ بهمن 1357 به وقوع پیوست، به رایزن فرهنگی کشورمان در قرقیزستان تبریک گفت.

برگزاری سی امین سالگرد فعالیت دانشگاه اسلاوی

پروفسور والری للوْکین، معاون علمی این دانشگاه هم در سخنانی با اشاره به سوابق همکاری‌های صورت گرفته با دانشگاه‌های ایران شامل مازندران، قم، پردیس و تهران، تعاملات و ارتباطات دو طرف را در گذشته خوب ارزیابی کرد و خواستار عملیاتی شدن تفاهم های صورت گرفته شد.

وی با اعلام این مطلب که در پاییز آینده مراسم سی امین سالگرد فعالیت دانشگاه را جشن خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: از رؤسای دانشگاه‌های ایران نیز برای حضور در این برنامه دعوت به عمل می‌آوریم.

انتهای پیام/  

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved