-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/03/03 - 08:14
  • 435
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تأکید بر تعمیق همکاری و روابط فرهنگی ایران و ارمنستان

سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان و معاون وزیر آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش ارمنستان دیدار و بر ضرورت تعمیق همکاری و روابط فرهنگی بین دو کشور تأکید کردند.

به گزارش روابط  عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدعلی کیانی، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان ضمن حضور در وزارت آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان با آراییک خزمالیان، معاون وزیر دیدار و گفت‌وگو کرد.

خزمالیان در سخنانی، با اشاره به برنامه‌های مشترک مرکز ایگیتیان «هنرهای زیبا» تأکید کرد که همچنان ظرفیت‌های زیادی برای گسترش و تعمیق همکاری و روابط فرهنگی بین دو کشور وجود دارد.

کیانی نیز در این دیدار، به اشتراکات فرهنگی دو کشور ایران و ارمنستان اشاره کرد و از حضور هیأتی از هنرمندان ارمنستانی در تبریز برای شرکت در نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی خبر داد.

نماینده فرهنگی کشورمان در ارمنستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار نقاشان ایرانی در انجمن نقاشان ارمنستان و نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران در مسجد کبود ایروان گفت: این رویدادهای هنری با استقبال قابل توجه مردم ارمنستان و گردشگرانی از کشورهای مختلف مواجه شده است.

وی در ادامه، نکاتی را در خصوص امضای دو سند همکاری یعنی برنامه مبادلات فرهنگی و سند همکاری‌های کتابخانه‌ای بین ایران و ارمنستان بیان کرد و افزود: امضای این اسناد، زیربنای مناسبی برای همکاری‌های دوجانبه در سال‌های آینده از جمله در زمینه برگزاری هفته‌های فرهنگی، هفته دوستی کودکان، هفته‌های تئاتر و سینما و سایر  برنامه‌های همکاری فرهنگی است.

کیانی آمادگی رایزنی فرهنگی کشورمان در ارمنستان را برای همکاری در زمینه سینما و تئاتر، برگزاری جشنواره‌های فیلم، ترجمه و نشر و نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری اعلام کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved