-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/12/13 - 20:44
  • 1230
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تأکید بر برقراری همکاری‌های رسمی بین دانشگاهی ایران و بوسنی و هرزگوین

در جریان دیدار رایزن فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین و معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم و تکنولوژی سارایوو بر اهمیت برقراری همکاری‌های رسمی بین دانشگاهی تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با هدف اجرایی سازی مفاد تفاهم نامه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با دانشگاه آزاد اسلامی و ایجاد ارتباط بین دانشگاه‌های خصوصی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین، انصاری، رایزن فرهنگی کشورمان و معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم و تکنولوژی سارایوو در محل آن دانشگاه دیدار کرد.

انصاری با اشاره به همکاری موفق پیشین در برگزاری کارگاه انیمیشن ایران با حضور همدانی انیماتور ایرانی برای اساتید و دانشجویان رشته بازی‌های رایانه‌ای این دانشگاه، بر اهمیت برقراری همکاری‌های رسمی بین دانشگاهی تأکید کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان ضمن معرفی ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان و ارائه آمارهایی از توانمندی‌های این دانشگاه، پیشنهاد امضای تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علوم و تکنولوژی سارایوو بوسنی و هرزگوین را ارائه کرد.

در این دیدار، خانم یاسمینا بایراموویچ ضمن تشکر از برگزاری کارگاه انیمیشن در این دانشگاه، آمادگی دانشگاه SSST را برای توسعه همکاری‌ها اعلام کرد.

معاون بین‌الملل دانشگاه SSST گفت: این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه‌های بوسنی و هرزگوین است که مدارک تحصیلی آن در رشته‌های غیر پزشکی مشترکا با دانشگاه باکینگهام انگلستان صادر می‌شود. در رشته‌های پزشکی نیز مدارک این دانشگاه در سطح بین‌المللی معتبر است.

وی ابراز کرد: این دانشگاه در رشته‌های پزشکی، اقتصاد، علوم سیاسی، کامپیوتر و بازی‌های رایانه ای و دیزاین به آموزش دانشجویان می‌پردازد.

خانم بایراموویچ پیشنهاد کرد محور همکاری‌های این دانشگاه با دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های پزشکی و تحقیقات علمی در این خصوص متمرکز باشد.

وی افزود: این دانشگاه در سه رشته دندان پزشکی، داروسازی و پزشکی عمومی دانشجو می‌پذیرد.

معاون بین‌الملل دانشگاه SSST همچنین، آمادگی این دانشگاه برای تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره‌ها و سمینارهای حضوری و آنلاین را اعلام کرد.

در پایان این جلسه توافق شد، متن پیشنهادی تفاهم نامه از سوی دانشگاه SSST برای بررسی در اختیار طرف ایرانی قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved