-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/05/18 - 07:00
  • 128
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تأکید بر افزایش همکاری‌های گردشگری ایران و اندونزی

همکاری‌های گردشگری دو کشور ایران و اندونزی با محوریت زیارت افزایش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا پذیرای جمعی از نمایندگان آژانس‌های مسافرتی زیارتی و ایر عربیا بود.

حضور این جمع به منظور آشنایی بیشتر با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مقاصد گردشگری با محوریت زیارت بوده است.

ابراهیمی در آغاز این نشست با برشمردن قابلیت‌های غنی بخش گردشگری جمهوری اسلامی ایران گفت: در ایران تنوع فصل‌ها، زیبایی‌های طبیعی، تنوع آداب و رسوم، صنایع دستی، شهرهای تاریخی، غذاها و حتی گردشگری سلامت و ... بر اهمیت و رونق و جایگاه ایران افزوده است.

رایزن فررهنگی کشورمان افزود: از ویژگی‌های دیگر ایران مانند کشور اندونزی در دسترس بودن غذاهای حلال و گردشگری حلال (اسلامی) است که در کمتر کشوری دیده می‌شود.

ابراهیمی به وجود اماکن زیارتی در شهرهای تهران، قم، مشهد و شیراز اشاره کرد و گفت: وجود این اماکن علاوه بر جنبه‌های معنوی و اعتقادی دارای قدمت تاریخی بوده و شما نقش و نگارهای هنری و قدمت تاریخی را نیز حتی در مساجد ایران نیز می‌توانید جستجو کنید.

در ادامه این دیدار، نمایندگان آژانس‌ها و رؤسای تورهای گردشگری با اشاره به تنوع فرهنگ و آداب و رسوم در ایران گفتند: علاقه مندی گردشگران اندونزیایی به ایران می‌تواند در حوزه‌های سلامت و زیارت به توسعه همکاری‌های فی مابین کمک بسیاری کند.

نماینده شرکت هواپیمایی ایر عربیا در سخنانی کوتاه، خاطرنشان کرد: این شرکت هواپیمایی می‌تواند خدمات پروازی خود را به مسافران و گردشگران اندونزیایی با قیمت مناسب و رقابتی ارائه دهد.

انتهایپیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved