-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/11/26 - 10:22
  • 900
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تأکید بر افزایش تبادل استاد و دانشجو میان ایران و قرقیزستان

رئیس دانشگاه دولتی بیشکک در دیدار با سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان بر لزوم ارتقاء سطح روابط دانشگاهی ایران و قرقیزستان تأکید و خواستار تبادل استاد و دانشجو میان دو طرف شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خرازی، سفیر و ابوذر طوقانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیشکک قرقیزستان با عبدالغنی موسایف، رئیس دانشگاه دولتی بیشکک دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که در محل دفتر رئیس دانشگاه دولتی بیشکک صورت پذیرفت، عبدالغنی موسایف ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با بیان سابقه همکاری‌های دانشگاهی دو طرف و نیز موضوع آموزش زبان فارسی و فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در این دانشگاه از تلاش‌هایی که تاکنون صورت گرفته تقدیر به عمل آورد.

رئیس دانشگاه دولتی بیشکک ابراز امیدواری کرد در دوره جدید نیز شاهد استمرار و ارتقا سطح همکاری‌های دو طرف باشیم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع تشویق و ایجاد انگیزه برای جذب بیشتر دانشجویان به فراگیری زبان فارسی از اهمیت بالایی برخوردار است.

عبدالغنی موسایف با تأکید بر اهمیت زبان قرقیزی، خواستار ترجمه آثار برتر فارسی به زبان قرقیزی و مساعدت در ترجمه متقابل مهمترین آثار ادبی قرقیزستان به زبان فارسی شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه دولتی بیشکک و برخی از دانشگاه‌های ایران همکاری دارند، بر لزوم ارتقاء سطح روابط دانشگاهی دو کشور تأکید و خواستار تبادل استاد و دانشجو میان دو طرف شد.

خرازی، سفیر کشورمان در قرقیزستان در سخنانی، در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در طول 44 سال گذشته، بر ضرورت افزایش ارتباطات علمی و دانشگاهی تأکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با طرح‌ها و برنامه‌های جدیدی که در دوره جدید رایزنی فرهنگی کشورمان در دست اقدام است، شاهد معرفی هرچه بهتر و بیشتر فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و ایران امروز و نیز بهبود وضعیت فارسی‌آموزی در این دانشگاه باشیم.

طوقانی، رایزن فرهنگی کشورمان نیز ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی دانشگاه و با بیان مختصری از فعالیت‌های انجام شده، خاطر نشان کرد: در سال جدید برنامه‌های متنوعی برای اجرای مشترک با دانشگاه دولتی بیشکک توسط مرکز ایرانشناسی سعدی در نظر داریم و تلاش خواهیم کرد با برگزاری برنامه‌های مختلف ارتباط مستقیم و پایداری با دانشجویان برقرار کرده و علاوه بر افزایش فارسی‌آموزان و جذب فارسی‌آموزان جدید در مسیر ارتقای کیفیت آموزش نیز گام برداریم.

وی اظهار داشت: برای گسترش همکاری‌های دانشگاهی دو کشور آمادگی کامل داشته و دانشجویان می‌توانند از طریق فرصت‌های مطالعاتی و بورسیه تحصیلی ارائه شده از سوی دانشگاه‌های مختلف ایران، برای ادامه تحصیل به ایران سفر کنند.

طوقانی افزود: رایزنی فرهنگی کشورمان نیز به طور ویژه در حوزه رشته‌های ایرانشناسی، اسلام شناسی و زبان و ادبیات فارسی آماده همکاری و ارائه فرصت‌های تحصیلی در ایران به علاقه‌مندان این عرصه خواهد بود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved