-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/01/10 - 08:06
  • 338
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در دیدار رئیس مجتمع الحمرا و وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور مطرح شد؛

تأکید ایران و پاکستان بر گسترش همکاری‌های دو جانبه

روناس و علی شاه ضمن بررسی راه‌های توسعه مناسبات فرهنگی ایران و پاکستان بر ضرورت گسترش همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های مختلف تأکید کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جعفر روناس؛ مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان و قاسم علی شاه؛ رئیس مجتمع فرهنگی الحمرا ضمن گفت‌وگو با یکدیگر و تبادل نظر درباره راه‌های توسعه مناسبات فرهنگی بر گسترش همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های مختلف تأکید کردند.
دو طرف در این دیدار، ضمن بررسی راه‌های توسعه بیش از پیش همکاری‌های فرهنگی به خصوص در زمینه فعالیت‌های نمایشگاهی و مبادلات فرهنگی، آمادگی خود را برای توسعه و تعمیق همکاری‌های مشترک دو جانبه اعلام کردند.
روناس ضمن عرض تبریک به قاسم علی شاه بابت تصدی ریاست مجتمع فرهنگی الحمرا از ایشان برای سفر به ایران دعوت کرد تا با حضور در ایران فرهنگ این کشور را از نزدیک مشاهده کرده و در برگشت تجربیات خود را برای مردم پاکستان ارائه دهند.
وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور افزود: ایران کشوری قدرتمند و پیشرفه در کلیه علوم در سطح منطقه و بعضا جهانی است. علاوه بر آن اقلیم منحصر به فرد آن و میراث ملموس و بناهای تاریخی برای هر گردشگر و مسافر اغوا کننده بوده و یک شهروند پاکستانی در ایران به دلیل قرابت فرهنگی و کنش مشابه مردم هرگز احساس غریبگی نخواهند کرد. 
وی حضور در پاکستان را به عنوان یک کشور همسایه با اشتراکات فرهنگی فراوان، فرصتی مغتنم دانست و گفت: وجود فرهنگ مشترک و ارزش‌ها و دغدغه‌های فرهنگی مشترک، هم زمینه همکاری و انجام فعالیت‌های مشترک را ساده تر می‌کند و هم مسئولیت ما را در این عرصه افزایش می‌دهد.
روناس ابراز کرد: خانه فرهنگ ایران به عنوان نخستین مؤسسه بین‌المللی در سال ۱۹۵۶م در لاهور تأسیس شد و در حوزه‌های مختلف فرهنگی برای تعمیق روابط دو کشور ایران و پاکستان فعال است.
قاسم علی شاه؛ رئیس مجتمع فرهنگی الحمرا ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با وابسته فرهنگی ایران در لاهور گفت: به عنوان یک مسلمان ارادت قلبی با کشور ایران دارم و بسیار علاقه‌مند به آشنایی با فرهنگ ایران از نزدیک هستم.
وی همچنین، علاقه‌مندی مجتمع فرهنگی الحمرا برای همکاری و مشارکت با خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط فرهنگی ایران و پاکستان را اعلام کرد و گفت: امید است همکاری مجتمع فرهنگی الحمرا با خانه فرهنگ ایران در توسعه و تقویت روابط در حوزه فرهنگی، نتایج مبارکی برای دو ملت داشته باشد.
انتهای پیام/

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved