-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/05/10 - 07:09
  • 124
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تأکید ایران و عراق بر توسعه همکاری‌های دوجانبه سینمایی

در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان و مدیرکل سینما و تئاتر وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق، دو طرف بر توسعه همکاری‌های دوجانبه سینمایی تأکید کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد با حضور در دایره سینما و تئاتر وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق با جبار جودی، مدیرکل سینما و تئاتر وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار در مورد اهمیت سینما و نقش موثر آن در آموزش جامعه و شناخت تاریخ و حفظ حافظ تاریخی کشورها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

جبار جودی در خصوص وضعیت سالن‌های سینما و تئاتر در عراق، مشکلات اقتصادی در خصوص حمایت از تولید فیلم و سریال در عراق و شرایط حاکم بر هنر سینما و تئاتر در عراق، گزارشی را ارائه داد.

وی همچنین، با ارایه نکاتی در خصوص حضور عراق در جشنواره‌های فیلم عربی و بین‌‌المللی، از نقش نخست وزیر به دلیل حمایت مستمر از سینمای عراق تمجید کرد.

حجت‌الاسلام اباذری، رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد ضمن تأکید بر توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سینما در عرصه‌های نیروی انسانی و فنی و وجود شهرک‌های سینمایی متعدد و با اشاره به تفاهم نامه سینمایی موجود بین دو کشور که در سال‌های گذشته به امضا رسیده است، پیشنهاداتی ارئه داد.

ساخت فیلم سینمایی با همکاری مشترک وزارت فرهنگ عراق و وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران با موضوع همکاری دو کشور برای غلبه بر فتنه داعش، برگزاری دوره‌های تخصصی سینمایی در رشته‌های گریم، نورپردازی، سناریو نویسی، کارگردانی و ... با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی ایران در بغداد و دایره سینما و تئاتر وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق از جمله پیشنهادات اباذری بود.

وی در ادامه سخنانش، بر آمادگی برگزاری هفته فیلم کودک ایران در عراق، زمینه سازی برای بازدید هنرمندان و سینماگران عراقی از شهرک‌های سینمایی ایران، زمینه سازی برای حضور فعال هنرمندان عراقی برای شرکت در جشنواره‌های فیلم و تئاتر ایرانی، استفاده از ظرفیت سالن چند منظور شهید ابومهدی المهندس رایزنی فرهنگی ایران در بغداد برای هنرمندان عراقی و فراهم سازی زمینه ارتباط رایزنی با شرکت‌های پخش و عرضه فیلم در سینماهای خصوصی عراق تأکید کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved