-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/03/24 - 14:18
  • 421
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیر شرکت ایالت بلوچستان و پاکستان در حوزه گردشگری و تجارت:

به دنبال افزایش سطح بالاتری از همکاری‌ها با ایران هستیم

شاهد پراچه در دیدار با وابسته فرهنگی کشورمان در کویته ابراز کرد: به دنبال تقویت روابط تجارتی و افزایش گردشگری بین پاکستان و ایران و ایجاد یک پایه محکم برای همکاری‌های آینده هستیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «شاهد پراچه» مدیر شرکت City Express International (Pvt.) Ltd به همراه محسن پراچه و جمال شاه، از اعضای این شرکت ضمن حضور در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کویته با سید ابوالحسن میری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

شاهد پراچه در سخنانی، با بیان فعالیت‌های این شرکت گفت: با توجه به عملیاتی شدن «ساز و کار تهاتر» میان دو کشور جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران به دنبال همکاری در حوزه‌های گردشگری، تبادل هیأت‌های فرهنگی و هنری، اعزام دانشجو و تجارت با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی با اشاره به اینکه گردشگری به عنوان یک ابزار قدرتمند برای تقویت روابط تجارتی و پیوندهای قویتر بین دو ملت عمل می‌کند، تأکید کرد: به دنبال تقویت روابط تجارتی و افزایش گردشگری بین پاکستان و ایران و ایجاد یک پایه محکم برای همکاری‌های آینده هستیم و تلاش می‌کنیم خط پروازی مستقیم از کویته به زاهدان و تهران راه اندازی شود.

محسن پراچه با اشاره فرهنگ غنی ایران اظهار داشت: اعتقاد داریم که تبادل فرهنگی به عنوان یک ابزار قدرتمند برای ایجاد پل ارتباطی بین ملت‌ها عمل می‌کند. ما حاضریم که با دولت جمهوری اسلامی ایران و نهادهای مرتبط ایرانی درباره فرصت‌های همکاری، انتقال تجربیات برای تبادل فرهنگی و برنامه ریزی روی این موضوع و مشارکت در حوزه ترویج فرهنگ بین دو کشور گفت‌وگو و همکاری کنیم.

وی افزود: ما هفته آینده سفری به ایران خواهیم داشت و درخواست داریم دیدارهایی را با مسئولین مرتبط برای ما هماهنگ کنید تا از طریق این دیدارها بتوانیم فرهنگ، ارزش‌ها، سنت‌ها، هنر، موسیقی، ادبیات و میراث فرهنگی یکدیگر را بهتر درک کنیم. این سفر به منظور معرفی و آشنایی بهتر از یکدیگر و تحکیم روابط دو جانبه میان دو است.

محسن پراچه به موضوع تبادل دانشجو بین دو کشور اشاره کرد و گفت: ما در این سفر می‌خواهیم جلسات و تعاملاتی را با مؤسسات آموزشی، اساتید و دانشجویان برنامه ریزی کنیم. این تعاملات برای کشف فرصت‌های همکاری، تبادل تجربیات و شناسایی فرصت‌های بالقوه همکاری برای تبادل دانشجو بین دو کشور کمک خواهد کرد.

وی اظهار داشت: ما مشتاقیم از میراث غنی، بهترین سبک آموزش و تدریس دانشگاهی و تنوع فرهنگی که ایران ارائه می‌دهد، استفاده کنیم.

در ادامه، میری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در کویته با استقبال از پیشنهادات اعضای این شرکت، توضیحاتی را در خصوص شیوه و مسیر پیگیری هر کدام از این حوزه‌ها بیان کرد.

وی پیشنهاد کرد این شرکت در حوزه راه‌اندازی غرفه‌های عرضه صنایع دستی و محصولات فرهنگی در بازارچه‌های مرزی مشترک ایران و پاکستان همکاری کند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved