-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/12/14 - 19:05
  • 206
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بسترهای تبلیغی گسترده ای در عرصه بین الملل برای طلاب زبان دان فراهم است

رایزن فرهنگی ایران در زیمبابوه، با بیان این که این همایش در راستای استفاده از ظرفیت طلاب زبان دان در عرصه بین الملل می باشد، گفت: ظرفیت های خوبی در حوزه علمیه خراسان برای طلاب زبان دان وجود دارد.

حمید بختیار، رایزن فرهنگی ایران در زیمبابوه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، در آستانه اولین همایش طلاب زبان دان حوزه علمیه خراسان با بیان این که این همایش در راستای استفاده از ظرفیت طلاب زبان دان در عرصه بین الملل می باشد، گفت: ظرفیت های خوبی در حوزه علمیه خراسان برای طلاب زبان دان وجود دارد.  

 

وی نخستین زمینه همکاری را در عرصه مراکز علمی و دانشگاهی برشمرد و با بیان این که در دانشگاه ها زمینه تدریس برای اسلام شناسی و فلسفه وجود دارد و اساتیدی که تدریس دارند مسلمان نبوده و شناخت کافی نسبت به اسلام ندارند، ابراز کرد: حضور طلاب زبان دان در این مراکز به سبب همین علت، ضرورت ویژه ای دارد.  

 

رایزن فرهنگی ایران در زیمبابوه ضمن اشاره به وجود زمینه های همکاری طلاب زبان دان حوزه علمیه خراسان با دانشگاه های کاتولیک و فراهم بودن بستر پژوهش های مشترک در زمینه اسلام شناسی خاطر نشان کرد: در پرتو توسعه ارتباطات می توان پژوهش های مشترک در حوزه شیعه شناسی داشت و خلا در این زمینه احساس می شود. 

 

بختیار ضمن اشاره به توسعه گفتگوهای دینی به عنوان بستر ویژه ای در راستای تبلیغ به دین اسلام، از چندنمونه گفتگوهای موفق تبلیغی یاد کرد و آن را زمینه ساز توسعه دیدگاه ها دانست و افزود: این گفتگوهای دینی سبب می شود تا بتوانند رهبران سایر ادیان الهی شناخت درست و صحیحی از اسلام و شیعه داشته باشند.  

 

وی ضمن اشاره به ضرورت ایجاد آموزش های ضمن خدمت برای معلمان مقاطع تحصیلی که اسلام شناسی تدریس می کنند، گفت: یکی از مهمترین زمینه های تبلیغی آموزش ضمن خدمت معلمان زمیبابوه است که عمده آنان نیز مسیحی می باشند؛ لذا معلمانی که درس اسلام شناسی تدریس می کنند باید دوره آموزش ضمن خدمت بگذرانند. 

رایزن فرهنگی ایران در زیمبابوه با تاکید بر ضرورت تولید محتوای متناسب با مخاطب در کشورهای اسلامی و مضامین تبلیغی بیان کرد: محتوای تبلیغی متناسب با مخاطب جذابیت دارد و آموزه های دین را در جهان گسترش می دهد.

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved