-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/13 - 14:55
  • 544
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بزرگداشت 13 آبان در مدرسه شهید فهمیده ارمنستان

همزمان با ۱۳ آبان روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، صبح امروز مراسم باشکوهی در مدرسه شهید فهمیده، مدرسه ایرانیان مقیم ارمنستان، با حضور آقایان سبحانی و اسدی موحد، سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این مراسم با قرائت قرآن و اجرای چند سرود انقلابی توسط دانش آموزان این مدرسه آغاز شد و در ادامه، آقای سبحانی سفیر کشورمان در ایروان طی سخنانی به تشریح فلسفه نامگذاری این روز پرداخت.

سفیر کشورمان گفت مبارزه با آمریکای جنایتکار منحصر به سال‌های بعد از انقلاب نبوده و آمریکا از گذشته‌های دور و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره در صدد سلطه بر کشورمان و غارت منافع آن بوده است.

وی افزود تصویب قانون کاپیتولاسیون نیز در مجلس شورای ملی ایران  قبل از انقلاب توسط دست نشانده‌های آمریکا در جهت تحقیر ملت ایران بود و نمونه‌ای از این اقدامات جنایتکارانه را برشمرد.

آقای سبحانی سفیر کشورمان در ارمنستان گفت: امام خمینی رضوان الله علیه از سال ۴۲ و در پی تصویب این قانون ننگین که ایرانیان حق مجازات آمریکایی‌های خلافکار در ایران را نداشتند، به ایستادگی در مقابل آن پرداخت و مردم را به قیام علیه سران خائن حکومت پهلوی و اربابان آمریکایی آن فراخواند.

وی با اشاره به دخالت مستقیم آمریکا در مسائل ایران، سرنگونی دولت مردمی دکتر مصدق در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۳ را یکی دیگر از جنایت‌های آمریکا علیه ملت مسلمان ایران عنوان کرد.

ایشان با بیان علت نامگذاری این روز به عنوان روز دانش آموز گفت: در سال ۵۷ رژیم ستم‌شاهی پهلوی، تظاهرات دانش آموزان علیه جنایات این رژیم در مقابل دانشگاه تهران را به خاک و خون کشید و با حمله به تظاهرکنندگان جمع زیادی از دانش آموزان را به شهادت رساند.

وی با تشریح دلایل اشغال لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ توسط دانشجویان مسلمان انقلابی گفت: سفارتخانه هر کشور وظیفه نمایندگی کردن از کشور متبوع خود و گسترش روابط فرهنگی سیاسی و اقتصادی با آن کشور را بر عهده دارد، در حالی که سفارت آمریکا در تهران نقشه براندازی انقلاب اسلامی و تحریک ضد انقلاب و حمایت‌های مادی تسلیحاتی از آنان را بر عهده داشت و درصدد ساقط کردن انقلاب و نظام نوپای جمهوری اسلامی بود که بعد از اشغال آن توسط دانشجویان انقلابی و افشای نقشه‌های خائنانه آمریکا در ایران، امام خمینی (ره) از این اقدام دانشجویان به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.

سفیر کشورمان در ارمنستان با اشاره به ضرورت مبارزه با استکبار جهانی گفت: اکنون جهان شاهد آن است که آمریکا با وارونه جلوه دادن جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی درصدد تحریف تاریخ و مظلوم نمایی رژیم اشغالگر قدس است که با کشتار جمع زیادی از فلسطینیان مظلوم از جمله هزاران کودک فلسطینی از سوی آمریکای جهان‌خوار، مورد حمایت پشتیبانی همه جانبه قرار می‌گیرد.

وی از دانش آموزان خواست با تلاش گسترده در علم‌آموزی و افزایش آگاهی‌های خود برای مبارزه با استکبار جهانی هرچه بیشتر آمادگی داشته باشند.

در پایان این مراسم به تعدادی از دانش آموزان برتر شرکت کننده در مسابقات "لیگ گرامی داشت شهدای غزه و فلسطین "جوایزی اهدا شد.

. .

. .

تصاویر

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved