-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/15 - 15:29
  • 204
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بزرگداشت هفته وحدت در هندوستان

به همت خانه فرهنگ ایران در بمبئی، آیین بزرگداشت هفته وحدت با موضوع «ترویج سبک زندگی اسلامی» با هدف اجتماعی‌سازی گفتمان امت اسلامی در مسجد ایرانیان بمبئی هندوستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران با مشارکت مدرسه دینی امام صادق (ع) و سازمان جوانان شیعه اثنی عشری بمبئی، این برنامه را با حضور و سخنرانی فریدعصر، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شبه قاره هند، فاضل‌کوهانی، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در بمبئی، دلوای نماینده سابق پارلمان، قاریان بین المللی از جمهوری اسلامی ایران و اندیشمند اهل سنت و جمعی از علما و اندیشمندان شیعه در مسجد ایرانیان برگزار کرد.

مولانا ظهیر عباس عضو به عنوان مجری برنامه ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت فرا رسیدن میلاد خجسته پیامبر اعظم (ص) بیان کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) اسوه کامل برای همه انسان‌ها هستند. سبک زندگی خاتم‌النبیین (ص) به شیوه‌ای بود که مردم را به خود جذب می‌کرد.

فاضل، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در بمبئی اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) با تواضع و رویکرد معنوی خود جامعه را به جامعه‌ای عادلانه و معنوی تبدیل کرد. ایشان به ما آموختند که لذت‌های مادی نباید ما را از فعالیت‌های اجتماعی خود غافل کند، بلکه باید مسئولیت‌های اجتماعی خود را به طور کامل انجام دهیم.

وی تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی با اعتقاد به یگانگی خداوند آغاز می‌شود، سپس عناصری از تواضع، کمک به نیازمندان و رعایت حقوق بشر به آن اضافه می‌شود. این شیوه زندگی ما را تشویق می کند که برای ایجاد یک جامعه عادلانه تلاش کنیم. بنابر این سبک زندگی اسلامی به عنوان یک سبک زندگی ایده آل در پرتو قوانین اسلامی برای ارتقاء معنویت، جامعه عادلانه و تعامل جمعی استفاده کرد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین محمد فیاض باقر از علمای برجسته و رئیس مجتمع علما و خطبای ایالت ماهاراشترا گفت: اتحاد و وحدت کلید رشد و موفقیت امت اسلام است. امروزه در جهان کنونی بسیار از دشمنان اسلام به دنبال خدشه دار چهره اسلام و مسلمانان هستند و وحدت میان مسلمانان باعث خواهد شد راه توطئه دشمنان بسته خواهد شد.

در ادامه مراسم، حسین دالوایی، نماینده سابق پارلمان از مجلس راجیا سبها هند بر نقش محوری آموزش در جامعه مسلمانان هند تاکید کرد.

فرید الدین فریدعصر، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو مطرح کرد: وجود مقدس پیامبر اعظم (ص) در کنار قرآن کریم مایه افتخار همه مسلمانان است.

در پایان این مراسم، حافظ و قاری قرآن حامد ولی زاده خلخالی به پرسش‌های حضار پاسخ داد و مخاطبان را به درک عمیق تری از ایمان و معارف قرآن کریم آشنا کرد.

انتهای پیام/   

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved