-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/03/11 - 14:09
  • 192
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در گرجستان

آیین بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) به میزبانی سفارت کشورمان در تفلیس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در آستانه سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)، مراسمی با حضور سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، رئیس اداره مسلمانان گرجستان، جمعی از رهبران دینی این کشور و شماری از ایرانشناسان در سالن اجتماعات سفارت کشورمان در تفلیس برگزار شد.

این مراسم با پخش تصاویری از شهدای خدمت و ادای احترام به آنها آغاز شد و سپس، محمود ادیب، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور شهید کشورمان حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه و شهدای همراهشان، به ویژگی‌ های شخصیتی امام خمینی (ره) و به طور خاص دو ویژگی خدمت به مردم و تأکید ایشان بر سیاست خارجی، استقلال ملی، منطقه‌ ایو جهانی و فلسطین پرداخت.

وی اظهار داشت: امام (ره) در عرصه سیاست داخلی بنیانگذار نهاد جمهوری اسلامی و سیاست خارجی بنیانگذار نهاد سیاست مستقل نه شرقی نه غربی بود، مفهوم استقلال در عرصه بین‌ المللی اینکه ایشان بنیانگذار مقاومت بود و این مقاومت امروز ثمرات و آثار و قدرتش به عینه برای همه مشهود است که بیش از هفت ماه صهیونیست‌ ها که به پیشرفته‌ ترین سلاح‌ های موجود در دنیا مجهز هستند را درمانده کنند.

در ادامه این مراسم، خانم مایا کاپانادزه، ایرانشناس گرجی به ابعاد بین‌ المللی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: با وجود گذشت ۴۵ سال از انقلاب اسلامی ایران، هنوز جهان بینی امام خمینی (ره) از اهمیت بسیاری برخوردار است.

کاپانادزه با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) تأثیر زیادی بر روندهای سیاسی جاری در جهان، به خصوص جهان اسلامی داشت، افزود: با رحلت او نه تنها ایران، بلکه جهان مردی را از دست داد که برای صلح جنگید.  

بشر محمداو، معاون آموزشی دانشگاه المصطفی در گرجستان نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که گفت: امام خمینی (ره) با ارائه تعریف نوینی از واژه مستضعف و مستضعفین،   نقش حقیقی مستضعفین به عنوان وارثان زمین را به جهانیان فهماند و ارزش یافتن مستضعفین و بالفعل شدن استعداد آنان را به ارمغان آورد.

فارض رجب، مدیر مرکز پژوهش‌ های اسلامی تفلیس به تقسیم بندی گروه‌ های سیاسی در تفسیر امام (ره) در سوره مبارکه حمد پرداخت و بیان کرد: گروه  اول صراط مستقیمی‌ ها هستند که هم حقیقت را شناخته‌ اندو هم پذیرفته‌ اند. گروه دوم مغضوبین علیهم هستند که خداوند بر آنان غضب کرده. اینها حقیقت را شناخته ولی قبول ندارند، مصداق بارز این گروه امروزه استکبار  است. گروه سوم ضآلین گمراهان هستند، حقیقیت را نمی‌ شناسد و راه خود را دنبال می‌ کنند.  

پخش ویدیویی از پیام اخیر مقام معظم رهبری به دانشجویان دانشگاه‌ های آمریکا در خصوص حمایت آنها از مقاومت فلسطین و کلیپ معرفی جایزه جهانی امام خمینی (ره) نیز پایان بخش این مراسم بود.

انتهای پیام/

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved