-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/05/20 - 08:40
  • 319
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بزرگداشت روز استقلال پاکستان در پیشاور

با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور، مراسم بزرگداشت روز استقلال پاکستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، انجمن دانشجویان مسیحی و جوانان پیشاور با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور، مراسم بزرگداشت روز استقلال پاکستان را با حضور حسین ملکی، معاون سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در پیشاور، اصغر خسروآبادی، سرپرست خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور، خانم عزه ارشد، معاون کمیساریای عالی شهر صوابی ایالت خیبرپختونخوا، ارنست جیکوب، کشیش کلیسای ارتدکس پیشاور، آگستین جیکوب، مدیر اجرایی انجمن دانشجویان مسیحی و جوانان پیشاور و جمعی از دانشجویان رشته‌های گوناگون از دانشگاه‌های مختلف قشر اقلیت مسیحی شهر پیشاور برگزار شد.

خسروآبادی، سرپرست خانه فرهنگ کشورمان در سخنانی، اظهار داشت: استقلال سیاسی و جغرافیایی هر کشوری مهم و مایه مباهات است، اما مطمئن باشید که استقلال علمی و دفاعی و تکنولوزیک کشورها هم به همان اندازه مهم و ضروری است و کلید این موضوع مهم در دستان شما اندیشمندان فرداست و شما با درایت و سیاست همراه با اخلاق باید برای این موضوع حیاتی از هم اکنون برنامه ریزی و راهبرد تهیه و اجرا کنید.

در ادامه، آگستن جیکوب، مدیر اجرایی انجمن دانشجویان مسیحی و جوانان پیشاور یادبود این مراسم را به اصغر خسروآبادی، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرد.

ارنست جیکوب، کشیش کلیسای ارتدکس پیشاور عنوان کرد: خانه فرهنگ ایران، خانه‌ای امن و سرشار از مهر و محبت نه تنها برای پیروان تمام ادیان و اقشار مردم پیشاور است.

وی گفت: برقراری حق، عدالت، آزادی و صلح برای تمام افراد جامعه این کشور هدف اصلی استقلال پاکستان بوده و جامعه مسیحی پاکستان برای حصول این هدف در کنار اقلیت‌های دیگر این کشور، فداکاری‌ها و قربانی‌های زیادی را انجام داده است .

ارنست جیکوب افزود: ایران و پاکستان دو کشور برادر، همسایه و منسوبین تاریخی همدیگر بوده و در آینده نزدیک با توجه به سفرهای وزرای هر دو کشور در این ارتباطات شاهد توسعه و پیشرفت در تمامی حوزه‌ها خواهیم بود.

خانم عزه ارشد، معاون کمیساریای عالی شهر صوابی ایالت خیبرپختونخوا اظهار داشت: برنامه‌های مشارکتی خانه فرهنگ ایران با جامعه مسیحیان نشانگر فرهنگ و تمدن افتخارآمیز و آزادی تمام ادیان در جمهوری اسلامی ایران بوده و مردم پاکستان به داشتن همسایه ای همچون کشور جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنند.

وی گفت: دعوت به سلامتی و صلح، عزت و شرافت بشری آموزه‌های اصلی ادیان الهی بوده و رعایت اخلاق نیکو، احترام به حقوق دیگران، برقراری صلح و امنیت از مهمترین دستورات الهی است.

پس از پرسش و پاسخ دانشجویان با معاون کمیسریای عالی شهر صوابی ایالت خیبرپختونخوا و پایان سخنرانی‌ها سرود ملی پاکستان توسط دانشجویان به طور زنده نواخته و چند تن از هنرمندان دانشجو با همراهی گروه موزیک چند سرود انقلابی و حماسی در خصوص آزادی پاکستان و تجلیل از مقام شامخ شهدای آزادی پاکستان اجرا کردند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved