-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/06/22 - 13:54
  • 539
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بزرگترین رویداد شیعیان جهان از زبان خبرنگار روس

عباس جمعه در گزارش خود از راهپیمایی اربعین می‌گوید و آن را بزرگترین رویداد جهان معرفی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عباس جمعه، خبرنگار روس درباره راهپیمایی اربعین می‌گوید: اربعین امام حسین(ع) امسال حدود 30 میلیون نفر را از سراسر جهان به این رویداد که اوایل ماه سپتامبر در عراق برگزار می‌شود، جذب کرد.

وی می‌افزاید: آنها حدود 82 کیلومتر را از شهر مقدس شیعیان؛ نجف تا کربلا محل شهادت امام در گرمای 50 درجه، پیاده طی کردند. آنها برای شهادت امام‌شان سینه می‌زنند به یکدیگر غذا می‌دهند، کفش‌های دیگران را واکس می‌زنند و در گرما، خستگان مسیر را ماساژ داده و خنک می‌کنند.

عباس جمعه در بخشی از گزارش تصویری خود داستان کربلا را تعریف می‌کند که چطور امام حسین(ع) که با یزید بیعت نکرد و به دعوت مردم، پا در مسیری گذاشت که نهایت به کربلا رسید، آب را به رویش بستند و چگونه ارتش یزید، نوه پیامبر و یارانش را به شهادت رساندند.

این خبرنگار در ادامه از عراق تشکر می‌کند که با او همراه شدند تا این راهپیمایی با شکوه و ارادت عاشقان آن حضرت را در روز اربعین از فراز کربلا با هلی‌کوپتر ثبت و ضبط کند.

وی در پایان می‌گوید: از مسجد که بیرون می‌آییم جریانی از مردم را مشاهده می‌کنیم که عاشقانه برای امامشان و حضرت ابوالفضل العباس(ع) عزاداری می‌کنند.

بنابر اعلام این خبر، این گزارش در یک کانال تلگرامی با بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر دنبال‌کننده منتشر شده استکه از طریق لینک https://t.me/SolovievLive/208427 قابل مشاهده و دریافت است.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved