-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/01/02 - 11:05
  • 386
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در چین؛

برگزیدگان چهارمین المپیاد زبان و ادبیات فارسی تجلیل شدند

همزمان با آغاز بهار 1403، برگزیدگان چهارمین المپیاد زبان و ادبیات فارسی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر چین تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین با همکاری گروه‌های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های سراسر این کشور، با هدف تقویت دانش زبانی و ادبی دانشجویان این رشته و شناخت و تشویق استعدادهای برتر، چهارمین المپیاد زبان و ادبیات فارسی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر چین را در بستر فضای مجازی برگزار کرد.

لوح تقدیر و جوایز برگزیدگان این المپیاد در جشن نوروز 1403 که در سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین برگزار شد، به آنان تقدیم شد.

دانشجویان سال اول و دوم مقطع کارشناسی در زمینۀ شعرخوانی و دانشجویان سال سوم و چهارم کارشناسی و همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در زمینۀ سخنرانی با موضوع آزاد با یکدیگر رقابت کردند.

18 تن از دانشجویان دانشگاه‌های پکن، مطالعات زبان‌های خارجی پکن، زبان و فرهنگ پکن، مطالعات بین‌المللی پکن، اقتصاد و تجارت، زبان‌های خارجی خه به و دانشکدۀ علمی کاربردی لین شای در این رقابت شرکت کردند.

داوران این المپیاد، بهادر باقری، استاد زبان و ادبیات فارسی مدعو دانشگاه پکن و طباطبایی، استاد مدعو دانشگاه مطالعات بین‌المللی پکن و رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین بودند.

هفت شعر از شاعران قدیم و معاصر ایران انتخاب شده بود که هر دانشجو باید دو شعر را به انتخاب خود برمی‌گزید و می‌خواند. شعرخوانی از حفظ، امتیاز بیشتری داشت.

درست‌خوانی و انتقال حس و حال شعر و تنوع لحن به تناسب موضوع، امتیاز ویژه داشت. در المپیاد امسال، علاوه بر دانشجویان کارشناسی، برای نخستین بار، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری نیز می‌توانستند شرکت و در بازۀ زمانی ده دقیقه‌ای‌، دربارۀ یک موضوع دلخواه و ترجیحاً در زمینۀ پایان‌نامۀ خود، اهداف، اهمیت موضوع، پرسش‌ها، فرضیات و یافته‌های پژوهشی آن سخنرانی کنند.

سخنرانی‌ها از حفظ ارائه شد و تنظیم وقت و داشتن مقدمه، متن اصلی و نتیجه‌گیری ضروری بود.

دانشجویان به‌ ویژه در بخش سخنرانی بسیار خوش درخشیدند و تسلط و فن بیان درخشان و ستودنی از خود به نمایش گذاشتند.

در پایان این مراسم، برگزیدگان بخش سخنرانی و شعرخوانی معرفی و تجلیل شدند.

انتهای پیام/

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved