-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/18 - 07:53
  • 276
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در لاهور؛

برگزیدگان مسابقات سراسری هنرهای قرآنی تجلیل شدند

برگزیدگان مسابقات سراسری هنرهای قرآنی 2023 در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مسابقات سراسری هنرهای قرآنی پاکستان به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور و با مشارکت بنیاد اشرف القلم با موفقیت به پایان رسید.

مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات و اهدای جوایز به آنان با حضور عامر میر؛ وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی ایالت پنجاب، مهران موحدفر؛ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور، شبیر احمد عثمانی؛ مشاور نخست وزیر پاکستان برگزار شد.

عامر میر، وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی پنجاب در سخنرانی خود در این مراسم، گفت: هنرهای اسلامی از ویژگی‌های منحصر به فرد مسلمانان در سراسر جهان است و از اینکه ایران وظیفه انتقال این میراث عظیم مسلمانان را به نسل‌های آینده انجام می‌دهد، قابل ستایش است.

جعفر روناس؛ مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور هدف از برگزاری این مسابقه ترویج و توسعه هنر خوشنویسی در پاکستان شکوفایی استعداد هنرجویان جوان و خوشنویسان نوظهور و ایجاد بستری قوی برای نمایش استعدادهای هنری و خلاقانه آنهاست.

وی با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از استاد اشرف هیرا؛ مدیر بنیاد اشرف القلم و خوشنویس برجسته پاکستان بابت همکاری در برگزاری دوره‌های آموزش خوشنویسی در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور و برگزاری مسابقات سراسری خوشنویسی قدردانی کرد.

این مسابقات در سه عنوان "کوفی مصحفی"، "کوفی جدید" و "نقاشی خط" برگزار شد و از ۵۵ شهر پاکستان یک هزار و چهار هنرمند در مجموع ۱۰۲5 اثر خود را برای شرکت در مسابقات ارسال کردند. از بین آثار ارسال شده ۱۵۰ اثر هنری برگزیده اولیه برای نمایش آثار خود در مراسم اعلام نفرات برتر مسابقه شرکت کردند و از بین شرکت کنندگان ۳ هنرمند در هر دسته بندی برگزیده شدند.

در خط کوفی، مصحفی خانم ورده مبشر از لاهور موفق به کسب رتبه نخست شد و نوید الرحمان از دیر بالا و خانم مهجبین گل از لاهور به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در خط کوفی جدید، خانم نورالعین بات از لاهور اول، خانم عایشه مهین از سیالکوت دوم و خانم عمامه مظفر از لاهور سوم شدند.

همچنین، در نقاشی خط هم خانم بشری جنید از لاهور مقام اول را به خود اختصاص داد و خانم مهجبین گل از لاهور مقام دوم و خانم ریحانه بتول مشتاق از راولپندی مقام سوم را کسب کردند.

شایان ذکر است، مهران موحدفر؛ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور و عامر میر؛ وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی پنجاب، نمایشگاه ۱۵۰ اثر برتر این دوره از مسابقات را افتتاح کردند و آثار هنری به نمایش گذاشته را مورد تحسین و تقدیر قرار دادند.

 

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved