-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/08 - 15:43
  • 439
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری کنفرانس وحدت در شهرداری باغچلر استانبول

به همت انجمن علماء اهل بیت(ع)، انجمن والعصر و انجمن دوستداران قدس، کنفرانس وحدت در شهرداری باغچلر استانبول برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت انجمن علماء اهل بیت(ع)، انجمن والعصر و انجمن دوستداران قدس، کنفرانس وحدت با حضور معاون حزب سعادت، وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول، رئیس مجمع علمای اهل بیت(ع)، رئیس انجمن دوستدار قدس و شحصیت‌های فرهنگی و دینی در سالن کنفرانس شهرداری باغچلر استانبول برگزار شد.

در این کنفرانس، معاون دینی حزب سعادت در سخنانی بر ضرورت وحدت بین مسلمانان تأکید کرد و گفت: وحدت و همدلی بین مسلمین رمز موفقیت بر دشمنان اسلام است. تضعیف روحیه وحدت و تقریب در بین امت اسلامی از اهداف پلید دشمنان است، هر اختلافی که میان امت اسلامی وجود دارد مایه رحمت است و از آن باید در جهت رشد و شکوفایی اسلام و مسلمین بهره جست و تفاوت آرا و نظرها باید به صورت منطقی و علمی حل و فصل شوند تا راهی برای نفوذ دشمنان باقی نماند.

خانم عایشه کیناچی اظهار داشت: هفته وحدت به ابتکار امام خمینی(ره) در جهان اسلام مطرح شد. امام خمینی(ره) به دنبال وحدت و همدلی بین مسلمانان بودند.

وی افزود: ما مسلمانان همانند هم هستیم و همه بایستی به وجود لایزال الهی تمسک جوییم. امروز شیطان تلاش می‌کند تفرقه میان مسلمانان ایجاد کند و به دنبال این است که اختلافات را میان آنها بیشتر کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قدیر آکاراس، رئیس مجمع علمای اهل بیت(ع) در این مراسم بیان کرد: امت اسلامی به ویژه علما و روحانیون باید در جهت حفظ و پررنگ کردن مشترکات با هم متحد و همسو شوند، اشتراکات را به جوامع جهانی به صورت گسترده انعکاس دهند تا این وحدت و همدلی بیش از گذشته نمود عینی پیدا کند.

وی ادامه داد: اسلام دینی است که هم به قلب و هم به عقل انسان‌ها بهاء داده و انسان‌ها را به بهره جستن از قلب سلیم و عقل دعوت می‌کند.

رئیس مجمع علمای اهل بیت(ع) با اشاره به همدلی و وحدت بین مسلمانان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و یمن و قرآن کریم گفت: اختلاف در اندیشه و فکر همیشه بوده و خواهد بود ولی پیروی از اسلام، پیامبر رحمت و قرآن کریم از مشترکات همه مسلمانان است که شایسته است با وحدت و همدلی حول محور اسلام، پیامبر(ص) و قرآن برای حفظ آن تلاش کنیم.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved