-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/02/30 - 09:56
  • 345
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کنفرانس «سیدة کائنات (س)» در دانشگاه منهاج القرآن لاهور

کنفرانس سالانه «سیدة کائنات(س)» به همت شاخه زنان سازمان منهاج القرآن همراه با تودیع و معارفه جعفر روناس، رئیس پیشین و اصغر مسعودی، رئیس جدید خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حسین محی‌الدین قادری، سرپرست دانشگاه منهاج القرآن بیان کرد که حضرت فاطمه زهرا (س) نمونه‌ای از پاکی و تقوا بوده و برای زنان هر عصر الهام‌بخش است.

وی تأکید کرد که زنان باید صفات مبارک سیدة کائنات (س) را در زندگی خود بگنجانند و از او به عنوان دختر، همسر و مادر نمونه الهام بگیرند.

قادری به تربیت امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و سیدة زینب (س) توسط حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرده و نقش برجسته او در حفظ بشریت را خاطرنشان ساخت.

قاضی نذیر احمد غازی، عالم برجسته مذهبی و کارشناس حقوقی در سخنرانی خود اظهار داشت که شخصیت سیدة فاطمه زهرا (س) چراغ راهنما و منبع نور برای زنان سراسر جهان است و تمام دانش و فضیلت از خانه سیدة کائنات (س) سرچشمه می‌گیرد.

وی افزود: زنان بهشتی دارای ویژگی‌هایی چون زهد، تقوا، دانش، شجاعت و صداقت هستند.

طاهره نقوی، مدیر جمیعه ام‌الکتاب بیان کرد که شخصیت مقدس و پاک سیدة کائنات (س) بی‌نظیر است و پس از وفات سیدة خدیجه (س)، حضرت فاطمه زهرا (س) مسئولیت تسلی‌خاطر پیامبر (ص) را بر عهده گرفت.

پروفسور سعیده فلیحه زهرا کاظمی، رئیس دانشگاه اقتصاد خانه، نیز تأکید کرد که شخصیت مقدس سیدة کائنات (س) مرکز پاکی و تقوا و تجسم آیه تطهیر است و زنان جامعه اسلامی باید ویژگی‌های او را تجسم کنند تا تحولات مثبت ایجاد شود.

فرح ناز، رئیس شاخه زنان سازمان منهاج القرآن، گفت که زنان امروز باید اقدامات خود را مطابق با نمونه سیدة کائنات (س) تعریف کنند و مادران باید فرزندان خود را به گونه‌ای تربیت کنند که از حضرت فاطمه زهرا (س) الگو بگیرند.

انتهای پیام/

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved