-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/13 - 07:45
  • 233
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کنفرانس «اندیشه اقبال لاهوری و بیداری امت» در کراچی + عکس

به میزبانی دانشگاه نیروی دریایی کراچی، کنفرانس «اندیشه اقبال لاهوری و بیداری امت» با حضور اندیشمندان و فرهیختگان فرهنگی و اجتماعی ایران و پاکستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت بزرگداشت علامه محمد اقبال لاهوری احیاگر اندیشه اسلامی، فیلسوف، عارف، سیاستمدار و شاعر پارسی گوی شبه قاره هند و پاکستان، کنفرانسی تحت عنوان «اندیشه اقبال و بیداری امت» با حضور مسئولان دانشگاه نیروی دریایی، استادان دانشگاه‌ها، اندیشمندان و فرهیختگان فرهنگی و اجتماعی توسط دانشگاه نیروی دریایی کراچی در تالار اجتماعات البیرونی این دانشگاه برگزار شد.

سعید طالبی‌نیا، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی به عنوان میهمان ویژه مراسم شرکت کرد.

خواجه غضنفر حسین، رئیس دانشگاه بحریه در کراچی به همراه هیأتی از استادان و مسئولان دانشگاه از مسئول خانه فرهنگ استقبال کرد.

در این کنفرانس، محمود بشیری، استاد دانشکده ادبیات فارسی در دانشگاه علامه طباطبایی و خانم وفا یزدان‌منش، استاد گروه زبان و ادب اردو در دانشگاه تهران نیز حضور یافتند.

این کنفرانس به شکل مباحثه گروهی در میان اندیشندان منتخب مدعو برگزار شد. سخنرانی افتتاحیه توسط محمود بشیری از جمهوری اسلامی ایران به صورت مجازی پخش شد.

گروه مذاکره در خصوص نقش اقبال لاهوری در بیداری امت اسلامی به ویژه در آزادی سرزمین‌های هند از تسلط استعمار انگلیس در قرن بیستم و همچنین، راهبری اندیشه‌های وی در نجات مسلمانان از مسائل و مشکلات مختلف فرهنگی و اجتماعی در عصر حاضر گفت‌وگو کردند.

پس از پایان گفت‌وگوی اندیشمندان، گروهی از دانشجویان دانشگاه ترانه ی گزیده اشعاری از اقبال لاهوری را به اجرا کردند که مورد استقبال حضار قرار گرفت.

آخرین سخنران این کنفرانس، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی بود. وی ضمن تبریک و قدردانی از مسئولان و دست اندرکاران دانشگاه بحریه برای برگزار کردن کنفرانس باشکوه به مناسبت بزرگداشت اقبال لاهوری، سخنانی را ایراد کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

تصاویر

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved