-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/01/05 - 14:04
  • 219
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کارگاه های آموزشی هنرهای سنتی ایران در مراکز علمی و فرهنگی بیشکک

در چارچوب برگزاری روزهای فرهنگی ایران که با برگزاری نمایشگاه هنرهای سنتی ایران در موزه ملی هنرهای زیبای قرقیزستان آغاز شده بود، پنج کارگاه آموزشی در مراکز مختلف علمی و فرهنگی بیشکک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این کارگاه ها که به ترتیب در موزه ملی هنرهای زیبای آیتیف، موزه ملی تاریخ قرقیزستان، هنرستان دولتی هنرهای تجسمی چویکوف قرقیزستان، خانه موزه فرونزه و دانشگاه دولتی بیشکک برگزار شد، هنرمندان برجسته ایرانی، احمد عرب رحیمی، در هنر معرق، حسین سرجوقیان در هنر قلمزنی و میناکاری، روح الله جهان بین در هنر نگارگری و تذهیب و صابر صفایی در هنر خوشنویسی به آموزش عملی هنرهای خود به علاقه مندان شرکت کننده در این کارگاه ها پرداختند.

این برنامه ها در فاصله روزهای 23 تا 26 اسفند ماه برگزار شد و با استقبال بسیار خوب علاقه مندان به هنرهای سنتی و صنایع دستی و بسیاری از هنرمندان قرقیزستان روبرو شد. از جمله مدیر هنرستان دولتی هنرهای تجسمی چویکوف ضمن ابراز خوشحالی و تشکر بابت حضور هنرمندان ایرانی و برگزاری این کارگاه مفید، در دیدار با ابوذر طوقانی، رایزن فرهنگی ایران خواستار انعقاد تفاهم نامه همکاری در این عرصه و استمرار همکاری ها در حوزه تبادل استاد و هنرآموز شد. همچنین برخی از دیپلمات های حاضر در قرقیزستان مانند سفیر پاکستان و همسر سفیر ژاپن نیز با علاقه فراوان در برخی از این کارگاه ها شرکت نمودند.

شایان ذکر است هنرمندان اعزامی در حاشیه برگزاری این کارگاه ها از موزه ملی تاریخ قرقیزستان و خانه موزه فرونزه نیز بازدید به عمل آورند.

 

. .

. .

تصاویر

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved