-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/10/05 - 14:40
  • 447
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کارگاه آموزشی هنر تلفیقی «نقاشی‌خط» در روسیه

کارگاه آموزشی هنر تلفیقی ایرانی «نقاشی‌خط» به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه با همکاری وزارت فرهنگ این کشور، کارگاه آموزشی هنر تلفیقی ایرانی «نقاشی‌خط» را طی روزهای شنبه و یکشنبه (2 و 3 دی‌ماه) در محل کتابخانه ادبیات خارجی روسیه برگزار کرد.

در این کارگاه آموزشی که با حضور پرتعداد علاقه‌مندان به یادگیری هنرهای ایرانی برگزار شد، خانم سارا سندگل نکاتی پیرامون چگونگی پیدایش نقاشی‌خط به عنوان یک رشته نوپای هنری در ایران ارائه داد و ابزار کار را به مخاطبان معرفی کرد، مشترکات و تفاوت‌های آن را با خوشنویسی برشمرد و روش‌های کار را آموزش داد.

وی در بخشی از کارگاه این نکته را عنوان کرد که نقاشی‌خط خلاقانه است و دست هنرمند را باز می‌گذارد تا ترکیبی از خوشنویسی و نقاشی را بوجود بیاورد.

خانم سارا سندگل آن را شیوه‌ای توصیف کرد که مخاطب را با تلفیقی از هنر مدرن و سنتی در دنیای امروز آشنا می‌کند و هنرمند در این رشته هنری با تکنیک‌های خلاقانه‌ای که در مسیر تجربه می‌کند به نوآوری می‌پردازد و آن را به سوی سبک‌های انتزاعی نیز هدایت می‌کند.

در این کارگاه آموزشی طی دو روز برگزاری، علاقه‌مندان به آشنایی بیشتر با هنرهای ایرانی، توانستند این رشته و طرز کار با رنگ جهت خلق یک اثر تلفیقی ایرانی را تجربه کنند و خود با این روش، نوشتن خط فارسی با شیوه خوشنویسی همچنین تلفیق رنگ‌ها برای ساختن زمینه‌ای که بتواند مفهوم مدنظر هنرمند را نشان دهد، تمرین داشته باشند.

«روزهای فرهنگ و هنر ایران» شامل اجرای گروه موسیقی اعزامی آیین، نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی، کارگاه‌های آموزشی خوشنویسی، نقاشی‌خط، موسیقی سنتی و روایتگری داستانی اساطیر ایرانی به همت رایزنی فرهنگی ایران با همکاری وزارت فرهنگ روسیه 30 آذر لغایت 3 دی 1402 همراه با برنامه‌های متنوعی جهت آشناسازی مخاطبان روس با ایران و هنر سرزمینمان در کتابخانه ادبیات خارجی روسیه برگزار شد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved