-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/01/30 - 08:55
  • 435
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کارگاه آموزشی سواد اطلاعاتی در هرات

با هماهنگی خانه فرهنگ کشورمان در هرات، کارگاه آموزشی ـ تخصصی سواد اطلاعاتی و اعتباریابی مجلات علمی در مؤسسه آموزش عالی اشراق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای اجرای برنامه برگزاری کارگاه آموزشی و دانش افزایی، طی هماهنگی‌های خانه فرهنگ کشورمان در هرات با مؤسسه آموزش عالی اشراق، کارگاه آموزشی ـ تخصصی سواد اطلاعاتی و اعتباریابی مجلات علمی با حضور اساتید مؤسسه عالی اشراق در محل سالن جلسات این مؤسسه برگزار شد.

در این کارگاه که با با همکاری معاونت پژوهشی و فناوری دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه دولتی زابل انجام شد، بتول کیخا، مدرس این کارگاه، دکتری علم ارتباط و دانش افزایی، عضو هیأت علمی دانشگاه علمی زابل، مؤلف کتاب سواد اطلاعاتی در عصر دیجیتال نیز حضور داشت.

مجید خالق‌نیا، نماینده فرهنگی ایران در هرات ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، نسبت به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری، نمایشگاهی و علمی دانشگاهی مرکز فرهنگی سرکنسولگری ایران در هرات در سال 1402 مطالبی را ارائه داد.

وی در ادامه، به جایگاه سواد اطلاعاتی در عصر دیجیتال و نقش آن در توسعه جوامع پرداخت.

حیدر پور، رئیس مؤسسه آموزش عالی اشراق در هرات با تشریح فعالیت‌های مؤسسه تحصیلات عالی اشراق، از برگزاری این چنین کارگاه‌های آموزشی به ویژه در خصوص ارتقا و دانش افزایی اساتید دانشگاه از مرکز فرهنگی تشکر کرد.

خانم بتول کیخا سخنرانی خود را در خصوص سواد اطلاعاتی در عصر دیجیتال و جایگاه زیست بوم‌ها (پلتفرم) به ویژه تلگرام آغاز کرد.

وی به مدت حضور متناسب در فضای مجازی، موضوع کلاهبرداری فضای مجازی و برخی دیگر از پلتفرم‌ها، استفاده از فضای مجازی در زندگی روزانه، انتخاب صحیح کانال ارتباطی مناسب، ضرورت مدیریت اطلاعات شخصی در دنیای امروز، ابزارهای مدیریت ارتباطات شخصی، ارتباطات علمی در دنیای وب، دسترسی به منابع علمی و مقالات، نقش کتابخانه‌ها در آموزش، سواد اطلاعاتی و دیجیتالی و همچنین گزارشی از بررسی پیمایش مجله نیچر به شرکت کنندگان ارائه کرد.

شایان ذکر است، این کارگاه آموزشی با قدردانی از خانم کیخا توسط مدیریت مؤسسه آموزش عالی اشراق پایان یافت.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved