-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/01/10 - 09:59
  • 552
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کارگاه آموزشی «سواد اطلاعاتی در عصر دیجیتال» در هرات

کارگاه آموزشی «سواد اطلاعاتی در عصر دیجیتال» به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در هرات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی‌، در ادامه برگزاری ویژه برنامه‌های نوروزی 1402، خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در هرات با همکاری معاونت پژوهشی و فناوری، دفتر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه دولتی زابل، مؤسسه تحصیلات عالی هریوا هرات و مؤسسه تحصیلات عالی کهکشان شرق هرات، کارگاه آموزشی سواد اطلاعاتی در عصر دیجیتال برگزار کرد.

در این کارگاه، بتول کیخا (دکترای علم ارتباط و دانش شناسی، عضو هیأت علمی دانشگاه علمی زابل و مؤلف کتاب سواد اطلاعاتی در عصر دیجیتال) در سالن همایش خانه فرهنگ کشورمان در هرات حضور داشتند.

این برنامه با حضور و استقبال خوب دانشجویان، اساتید، پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه سواد اطلاعاتی و سواد رسانه‌ای همراه بود.

خالق نیا، نماینده خانه فرهنگ ایران در هرات ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، نسبت به برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری، نمایشگاهی و علمی-دانشگاهی مرکز فرهنگی سرکنسولگری ایران در هرات در سال 1402 مطالبی را ارائه کرد.

وی به جایگاه سواد اطلاعاتی در عصر دیجیتال و نقش آن در توسعه جوامع پرداخت و نیاز کنونی جوامع اسلامی را در جهت مقابله با تروریسم رسانه‌ای دشمن، بالا بردن ضریب سواد اطلاعاتی در بین مردم تلقی کرد.

پس از آن، بتول کیخا سخنرانی خود را در خصوص سواد اطلاعاتی در عصر دیجیتال کرد.

وی به مدت حضور متناسب در فضای مجازی ، موضوع کلاهبرداری فضای مجازی و برخی دیگر از پلتفرم ها، استفاده از فضای مجازی در زندگی روزانه، انتخاب صحیح کانال ارتباطی مناسب، ضرورت مدیریت اطلاعات شخصی در دنیای امروز، ابزارهای مدیریت ارتباطات شخصی، ارتباطات علمی در دنیای وب، دسترسی به منابع علمی و مقالات، نقش کتاب خانه ها در آموزش، سواد اطلاعاتی و دیجیتالی اشاره کرد.
انتهای پیام/


. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved