-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/18 - 15:19
  • 479
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
در دیدار معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد؛

برگزاری هفته فرهنگی و اجلاس وزرای فرهنگ ACD در تهران

رئیس و معاون مرکز هماهنگی‌های فرهنگی ACD در دیدار یاسر احمدوند موضوع برگزاری هفته فرهنگی و اجلاس وزرای فرهنگ ACD در تهران را مطرح کردند و مقرر شد برای اجرایی شدن این دو رویداد، هماهنگی لازم انجام شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمد جعفری ملک، رئیس و احمد عبداله‌پور، معاون مرکز هماهنگی‌های فرهنگی ACD ضمن حضور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و پیرامون همکاری‌های فرهنگی و هنری کشورهای عضو ACD  گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

در جریان این نشست، جعفری‌ملک توضیحاتی در خصوص مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا، روند شکل‌گیری مرکز هماهنگی‌های فرهنگی گفت‌وگوی همکاری آسیا (CCCACD) و 16 کلان برنامه مصوب آن ارائه داد.

وی یکی از اقدامات صورت گرفته در زمینه همگرایی میان کشورهای عضو را تدارک برگزاری «همایش ائتلاف آسیایی برای صیانت از خانواده» اعلام کرد که موجب اتحاد و همبستگی زنان کشورهای حضوزه ACD خواهد شد.

جعفری‌ملک یکی از سیاست‌های مرکز CCCACD را همکاری با انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد اعلام کرد و بهترین روش برای انجام کار فرهنگی را واگذار کردن آنها به مردم دانست.

وی همکاری با انجمن‌های بین‌المللی آبرنگ، سازمان سواد رسانه‌ای یونسکو و فدراسیون بین‌المللی تلویزیون و سینمای ورزشی را نمونه‌ای از این نوع برنامه‌ها برشمرد.

تأکید بر شناخت بیشتر جوامع آسیایی از یکدیگر

در ادامه، عبداله‌پور با بیان برخی از برنامه‌های مرتبط با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داد تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اولین هفته فرهنگی ACD را در تهران برگزار کند.

وی با بیان اینکه بعد از سال 1392 که تهران شاهد برگزاری اجلاس وزرای فرهنگی ACD بود و سال 1395 که آخرین اجلاس وزاری گردشگری ACD در تبریز برگزار شد، پیشنهاد داد با توجه به شرایط و مقتضیات منطقه‌ای برای همگرایی بیشتر کشورهای منطقه، اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای عضو ACD مجددا در تهران برگزار شود.

عبداله‌پور چاپ کتاب‌های «فرهنگ کودکان آسیا» و «ضرب‌المثل‌های آسیایی» و برگزاری مراسم سالیانه «تقدیر از خادمان فرهنگ آسیا» را موجب شناخت بیشتر جوامع از یکدیگر و در نتیجه همبستگی آسیایی دانست.

وی با بیان ایده «اعطای شهروند فرهنگی به خادمان فرهنگ آسیا، هنرمندان و اساتید برجسته آسیایی» آن را گامی مهم در راستای تحقق جامعه واحد آسیایی و ایجاد اتحادیه بزرگ آسیایی دانست که در صورت موفقیت و استقبال، می توان آنرا به حوزه‌های دیگر هم تعمیم داد.

احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استقبال از همکاری‌های فرهنگی و هنری به ویژه در زمینه برگزاری هفته فرهنگی و برگزاری اجلاس وزرای فرهنگ ACD در تهران اظهار داشت: این دو ایده حتما با مقام عالی وزارت به اشتراک گذاشته خواهد شد و پس از کسب نظر موافق ایشان، برای اجرایی شدن هماهنگی لازم انجام خواهد شد.

وی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را نیز یک فرصت مناسب برای حضور علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر آسیا دانست و پیشنهاد کرد مرکز CCCACD با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همکاری لازم را داشته باشد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تائید طرح اعطای شهروند فرهنگی، جامعه هنرمندان درجه یک کشورهای عضو را برای اعطای شهروند فرهنگی بسیار مناسب دانست.

وی با استقبال از هرگونه همکاری در زمینه‌های فرهنگی، طرح موضوعات مورد علاقه را به برگزاری جلسات کارشناسی فی مابین مرکز CCCACD و اداره‌کل مجامع و تشکل‌های فرهنگی آن وزراتخانه ارجاع دادند.

انتهای پیام/

  

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved