-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/05/19 - 14:56
  • 441
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری نمایشگاه هنری و صنایع دستی «نمای هریوا» در مشهد مقدس

با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات، نمایشگاه هنری و صنایع دستی «نمای هریوا» (17 تا 19 مردادماه) در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی ایران در هرات، نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی و مجموعه آستان قدس و به همت انجمن ادبی حامی زنان افغانستان، نمایشگاه هنری و صنایع دستی «نمای هریوا» به مدت 3 روز (17 تا 19 مردادماه) با شرکت 20 غرفه فرهنگی و هنری در مشهد مقدس برگزار شد.

در این مراسم، خانم سوسن کاظمی، رئیس مؤسسه حامی زنان افغانستان ضمن تبیین اهداف و برنامه‌های این مؤسسه جهت حمایت از سرپرستان خانوار، خانواده‌های بی سرپرست و بد سرپرست در جهت آموزش و اشتغال و از تلاش‌ها و خدمات نماینده فرهنگی هرات در همکاری جهت انجام این مسئولیت‌ها و از برگزاری اولین دوره نمایشگاه هنری «نمای هریوا» در خانه فرهنگ ایران در هرات در خردادماه سال جاری و همچنین حمایت و کمک در جهت برگزاری دومین نمایشگاه هنری و صنایع دستی "نمای هریوا" در مشهد مقدس تقدیر کرد.

عظیمی، نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی ضمن تبیین فعالیت‌های نمایندگی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور به توجه ویژه این سازمان به موضوع هنرمندان به خصوص در کشور دوست و همسایه افغانستان اشاره کرد.

وی افزود: ایران و افغانستان با تاریخ و فرهنگ مشترک و با آثار هنری و صنایع دستی مشابه با استان خراسان رضوی تشابهات هنری بسیاری بین دو ملت را موجب شده‌اند. این امر را به فال نیک میگیریم چراکه هنر منویات و عواطف انسانی را بروز و ظهور می‌دهد و با دیدن آثار هنری می‌توانیم به احساسات، زیباشناسی و به عواطف هنرمندان پی ببریم.

در ادامه، معاون تجار افغانستان ساکن مشهد مقدس در سخنان خود قول مساعدت و همکاری در برگزاری دیگر نمایشگاه‌ها را داد و خواستار اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و قرآنی در آینده شد.

حجت‌الاسلام سید محمد راستی، مسئول موسسه تبیان در مشهد مقدس از برگزارکنندگان این نمایشگاه و مسئولان ایران که زمینه برگزاری این نمایشگاه را فراهم آوردند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved