-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/12/20 - 14:38
  • 433
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری نشست «حکیم نظامی، پیشوای حماسه های عاشقانه در ادبیات فارسی» در سارایوو

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  به مناسبت هفته گرامیداشت حکیم نظامی، شاعر بلندآوازه کشورمان، نشستی با عنوان «حکیم نظامی، پیشوای حماسه های عاشقانه در ادبیات فارسی»، روز بیست و دوم اسفندماه در محل گالری رایزنی فرهنگی سفارت ج.ا.ایران در بوسنی و هرزگوین برگزار خواهد شد.

در این نشست که با سخنرانی اساتید کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سارایوو برگزار خواهد شد، آقای دکتر نامیر کاراحلیلویچ، استاد تمام گروه زبان و ادبیات فارسی، به معرفی ویژگی های شعر حکیم نظامی خواهد پرداخت و غلامرضا سالمیان، استاد اعزامی از کشورمان به دانشگاه سارایوو، پیرامون شخصیت و آثار حکیم نظامی ایراد سخن خواهد کرد.

پخش کلیپ های ترجمه و آماده شده در خصوص اثر هفت پیکر حکیم نظامی و داستان اقلیم چهارم (بانوی اسلاو) و همچنین کلیپ نظامی خوانی دانش آموزان کالج فارسی بوسنیائی، از دیگر برنامه های این نشست خواهد بود.

همزمان با این نشست، نمایشگاه تصاویر آثار نگارگری از پنج گنج حکیم نظامی شامل مجموعه ای از آثار نگارگری استاد شیخ زاده و خوشنویسی استاد سلطان محمد نور و محمود مذهب از هنرمندان ایرانی قرن دهم هجری موجود در نسخه خطی خمسه نظامی موزه متروپلیتن نیویورک به نمایش در خواهد آمد.

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved