-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/10/19 - 13:38
  • 337
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری مراسم یادبود شهدای حمله ترویستی کرمان در آلماتی

مراسم یادبود شهدای حمله ترویستی کرمان در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آلماتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت گرامیداشت شهدای حمله تروریستی کرمان، مراسمی یادبودی با شرکت مسئولان قزاقی و نمایندگان کشورهای منطقه در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آلماتی برگزار شد.

در این مراسم که رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه قزاقستان در آلماتی، سرکنسول ازبکستان، سرکنسول تاجیکستان، سرکنسول قرقیزستان، نماینده سرکنسولگری روسیه، سرکنسول افغانستان، رییس مرکز بین‌المللی دانشگاه فارابی (به نمایندگی از طرف رئیس دانشگاه)، رئیس و معاونان دانشکده شرق شناسی، استادان ایرانشناسی و زبان فارسی دانشگاه فارابی، معاونان و مدیران کتابخانه ملی قزاقستان در سرکنسولگری کشورمان حضور داشتند با نگارش دفتر یادبود، ضمن ابراز همدردی با ملت و دولت ایران، هر نوع تروریسم را شدیدا محکوم و تأکید کردند: تروریسم در نقطه جهان پذیرفتنی نیست.

سرکنسول کشورمان در سخنانی، ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی علیه هموطنان از جمله کودکان، زنان و سالمندان، تصریح کرد: این حمله تروریستی در چهارمین سالگرد سردار دلها و مبارزه اصلی علیه گروه تروریستی داعش رخ داد و این اقدام در یک برنامه اجتماعی و صلح طلبانه شکل گرفت.

وی اضافه کرد: هدف اصلی تروریست‌ها ضربه به امنیت اجتماعی و روانی مردم ایران و منطقه بود و تروریست‌ها قصد داشتند تلفات انسانی زیادی از مردم ایران بگیرند.

شایان ذکر است، سرکنسول چین در قزاقستان نیز به دلیل سفر طی پیامی مکتوب ارسال شده ضمن اعلام تاثر و تالم و ابراز همدردی، اقدام تروریستی داعش را در کرمان محکوم کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved