-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/02/26 - 10:12
  • 85
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره رسانه‌ای در دانشگاه زابیست پاکستان

مراسم افتتاحیه جشنواره رسانه‌ای با حضور وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کراچی در محل دانشگاه زابیست پاکستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای تعامل بیشتر هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون پاکستان با دانشجویان جویای کار، مراسم افتتاحیه جشنواره رسانه‌ای دانشگاه زابیست -Szabist  با حضور سعید طالبی‌نیا، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کراچی و جمعی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

موضوع اصلی جشنواره، «درام تلویزیونی پاکستانی» به تکامل تلویزیون پاکستان از مراحل نوپا تا اوج فعلی‌اش پرداخت که در آن مضامین جاودانه، شخصیت‌های نمادین، و روایت‌های نوآورانه‌ای که در طول سال‌ها درام‌های پاکستانی را تعریف کرده‌اند، مورد بررسی قرار می‌دهد.

این جشنواره با یک جشن جذاب آغاز شد که شامل گفت‌وگوهای مهمانان اصلی و سؤال و جواب با دانشجویان و حضور هنرمندان و تهیه کنندگان برجسته صنعت رسانه پاکستان بود.

در ابتدای این مراسم، شش نفر از هنرمندان معروف پاکستان در میزگرد حاضر شدند و به بیان مسائل مبتلی به سینما و تلویزیون پاکستان و درام پاکستانی پرداختند.

اعضای میزگرد در بحث‌های فکری شرکت و بر نیاز پاکستانی‌ها به پذیرش میراث فرهنگی غنی خود و تقویت مشارکت بیشتر در جامعه تأکید کردند.

آنها بر اهمیت بازنمایی متنوع و داستان سرایی معتبر در شکل دادن به روایت تلویزیون پاکستان تأکید کردند.

علاوه بر این، در این مراسم جشنواره از سهم قابل توجه سریال‌ها و فیلم‌های ایرانی در فضای رسانه‌ای جهانی با قدردانی ویژه از مجید مجیدی کارگردان معروف ایرانی تقدیر شد.

همچنین، در بخش پایانی افتتاحیه این جشنواره سعید طالبی‌نیا به عنوان مهمان ویژه با حضور بر روی سن از شش هنرمند شاخص تلویزیون پاکستان با اهدای جایزه تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved