-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/03/06 - 13:24
  • 810
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری سیصد و نهمین آزمون پایان دوره مقدماتی زبان فارسی در بغداد

مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد، سیصد و نهمین آزمون پایان دوره سطح مقدماتی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد، سیصد و نهمین آزمون پایان دوره سطح مقدماتی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان را با حضور فارسی آموزان و هدی موسوی، استاد دوره برگزار کرد.

این مرکز فرهنگی در راستای سیاست‌های رایزنی فرهنگی کشورمان آموزش زبان فارسی را در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته به علاقه‌مندان عراقی، توسط اساتید باتجربه و مجرب تدریس کرده و فراگیران پس از گذراندن این سه سطح، دارای چهار مهارت اصلی خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن شده و از شناخت و یادگیری مطلوبی برخوردار می‌شوند.

آموزش زبان فارسی در این مرکز بر اساس 3 روش آموزشی از جمله کتب آموزشی بنیاد سعدی و کتاب (آموزش نوین زبان فارسی) تألیف احسان قبول و کتاب (مجموعه آموزشی پرفا) تألیف مهین ناز میردهقان است که به دو روش برخط  و حضوری برگزار می‌شود.

در پایان دوره از فراگیران آزمون کتبی و شفاهی گرفته می‌شود و به قبول شدگان گواهی پایان دوره از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق اعطا خواهد شد.

همچنین، سیصد و دهمین آزمون پایان دوره سطح میانی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان از سوی مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد. فراگیران این دوره توسط جاسم عبیدی، از اساتید مرکز تحت تعلیم قرار گرفتند.

آموزش عکاسی در مرکز فرهنگى ایران در بغداد

دوره آموزشی عکاسی توسط احمد رشدی حسین، استاد و مدرس هنر عکاسی و خبرنگاری، عکاس و گزارشگر اتحادیه روزنامه‌نگاران عراقی و سردبیر صفحه فنی روزنامه الفن العراقیه به همت مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد.

با توجه به استقبال فراوان فرگیران از این دوره، کلاس‌ها در دو مرحله متوالی برگزار و کلاس‌های تئوری از ابتدای هفته به مدت  12  ساعت و به صورت حضوری در مرکز فرهنگی ایران اجرا شد.

مسئول مرکز فرهنگی کشورمان در بغداد با اشاره به این مطلب از برگزاری این دوره و محتوای کاربردی آن برای برخی بخش‌ها و نهادهای مردمی ابراز خرسندی و این نوع از آموزش‌ها را در راستای برنامه‌ها و دوره‌های فرهنگی هنری مرکز فرهنگی ایران عنوان کرد.

شرکت کنندگان نیز این دوره آموزشی را بسیار پرمحتوا و کاربردی دانسته و از برگزاری چنین دوره‌هایی توسط مرکز فرهنگی تشکر و قدردانی کردند.

برخی از نهادها و دانشگاه‌ها از جمله گروه‌های مختلف حشدالشعبی عراق و جامعةالمصطفی(ص) العالمیه عراق درخواست برگزاری این دوره را برای کارکنان خود داشتند که در دستور کار رایزنی فرهنگی کشورمان قرار گرفته و به زودی اجرا می‌شود.

شایان ذکر است، به تمامی شرکت کنندگان گواهینامه پایان دوره از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اهدا می‌شود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved