-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/05/27 - 17:17
  • 620
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری دومین سمینار ایران‌شناسی در دانشگاه سلطنتی موتسا وان اوگاندا

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا، دومین سمینار ایران‌شناسی در دانشگاه سلطنتی موتسا وان (وابسته به پادشاهی بوگاندا) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا و با هدف تشریح ظرفیت‌های گردشگری ایران در حوزه‌های مختلف، دومین سمینار ایران‌شناسی با عنوان «ایران‌شناسی؛ سلامت، آموزش، گردشگری، علم و فن آوری» در سالن کنفرانس دانشگاه سلطنتی موتسا وان (وابسته به پادشاهی بوگاندا) برگزار شد.

در این مراسم سفیر ایران، نماینده معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری، اساتید دانشگاه، تعدادی از فعالان اقتصادی اوگاندا، رؤسای برخی از انجمن‌های گردشگری اوگاندا، حدود 200 دانشجو از دانشگاه سلطنتی موتسا وان حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، کلیپ معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران در ابعاد مختلف که توسط هلدینگ رها مهر (بخش خصوصی) در کشورمان به زبان انگلیسی تهیه و ارسال شده بود، از طریق ویدئو پرژکتور به نمایش درآمد که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

عیسی لوییمبازی کاتونگولو؛ کارشناس رایزنی فرهنگی و سفیر جوانان آفریقا گفت: سمینار ایران‌شناسی به دنبال ایجاد بستری مناسب برای دانشجویان و اساتیدی است که علاقه عمیقی به ایران و تاریخ و فرهنگ غنی آن دارند.

وی تأکیدکرد: این سمینار به دنبال این است که در سراسر جهان تصویری جامع از تمدن ایرانی ارائه داده و در این زمینه با ایران‌شناسان خارجی همکاری کند. مواردی که در این سمینار مطرح می‌شود، برای افرادی که دوست دارند زیبایی‌ها و ظرافت‌های ایران را مطالعه کنند، بسیار مفید است.

وی به دانشجویان توصیه کرد که همیشه تلاش کنند تا ارزش‌های ناب فرهنگی خود را حفظ کرده و مانند ایران به سمت فراگیری علم و دانش بروند.

خانم زهرا افضلی، نماینده معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: هم اکنون ما در حال همکاری با شرکت‌های دانش بنیان ایرانی جهت انجام پروژه‌های ساختمانی، کشاورزی، علوم غذایی و علوم بهداشتی در اوگاندا هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران دارای کود، بذر، نهاده‌های کشاورزی و ماشین آلات با کیفیت بالا و سطح تولید بالا است.

ویسنت کاکمبو؛ رئیس دانشگاه سلطنتی موتسا وان در سخنانی، افزود: باید تمدن و فرهنگ ایران را مورد توجه قرار داد و از الگوی توسعه ایران درس گرفت.

وی خواستار همکاری سفارت و رایزنی فرهنگی ایران برای ایجاد و برقراری ارتباط در حوزه همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان اساتید، دانشجویان و کادر فنی دانشگاه سلطنتی موتسا وان و دانشگاه‌های ایران شد.

خانم استر نانکینگا، از فعالان اقتصادی و مدیرعامل شرکت تکنیکال ونچرز موگالابی آفریقا که اخیراً همراه با تیم اقتصادی خود، 2 سفر به ایران داشته است، تجربیات و مشاهدات عینی خود را در خصوص کشور ایران برای شرکت کنندگان ارائه داد.

آدم سبیالا، استاد دانشگاه اسلامی المصطفی(ص)، مجید صفار، سفیر  ایران و رایزن فرهنگی کشورمان نیز از دیگر سخنرانان این نشست بودند.

در ادامه، تعدادی از دانشجویان سؤالاتی را در حوزه‌های مختلف گردشگری ایران مطرح کردند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved