-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/01/04 - 04:16
  • 191
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری دومین جام نوروز فوتبال در بمبئی

دومین جام نوروز فوتبال به همت خانه فرهنگ ایران و با مشارکت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بمبئی برگزار و از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با فرا رسیدن سال نو و همچنین ماه مبارک رمضان، به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و با مشارکت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بمبئی، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» و دیگر نهادها و مؤسسات ایرانی مستقر در مومبای و دیگر نهادها و باشگاه‌های علاقه‌مند، مسابقه فوتبال جام نوروز در اسلام جیم خانه (کلپ ورزشی و فرهنگی اسلامی بمبئی) با حضور رضایی‌اسکندری، سرپرست سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بمبئی، فاضل، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی و اعضای نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران، جمع کثیری از ایرانیان مقیم و پارسیان برگزار شد.

روز اول مسابقات پس از نماز مغربین و پذیرایی افطار در روزهای 3 و 4 فرودین‌ماه 1403 با حضور هشت تیم هشت نفره (5 بازیکن اصلی و 3 نفر ذخیره) در قالب دو گروه برگزار شد.

در این مراسم، رضایی‌اسکندری ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان، از خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران به خاطر برگزاری این برنامه تقدیر و تشکر کرد.

وی در سخنان خود بر اهمیت مراسم های ایرانی همچون نوروز که هویت ایرانیان را زنده نگاه می دارد و باعث می شود که نسل جدید ایرانی مقیم خارج از کشور با ریشه های کشور مادری خود بیشتر آشنا شوند تأکید کرد.

سرپرست سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بمبئی ضمن برشمردن نوروز به عنوان یک میراث ناملموس جهانی افزود: نوروز جشنی برای همه ملت ها در جهت صلح می باشد و دولت هند نیز از ثبت این جشن به عنوان یک میراث ناملموس جهانی پشتیانی کرد و نشان داد که روابط هند و ایران ریشه در تاریخ کهن دارد.

روز دوم مسابقات نیز با مراسم افطاری توسط سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و مسابقه تیم‌های راه یافته به دور نهایی ادامه یافت.

پس از پایان مسابقه، از برگزیدگان آن با اهدای جام و جوایزی به رسم یادبود تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved